استفاده از سرلاک در تغذیه نوزادان

باوجوداینکه نوزادان تا سن 2 سالگی، باید از شیر ماد به‌عنوان یک ماده‌ی سرشار از ویتامین، برای محکم‌تر شدن استخوان‌بندی و تقویت نقاط دیگر بدن خود استفاده کنند. مکمل غذایی سرلاک نیز به‌عنوان یک ماده غذایی کمکی، جهت افزایش تنوع در تغذیه روزانه نوزاد و تأمین ویتامین‌های موردنیاز روزانه برای کودکان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زمان مجاز شروع مصرف سرلاک

با توجه به این‌که نوزاد تا 6 ماهگی باید، در صورت عدم ممنوعیت پزشک تنها از شیر مادر تغذیه شود. نوزادانی که دارای ممنوعیت تغذیه‌ای نیز هستند، می‌توانند از شیر خشک غنی‌شده با آهن ،جهت جایگزین شدن شیر مادر روزانه موردنیاز خود تغذیه شوند.

ولی باوجود تغذیه نوزاد با شیر مادر یا شیر خشک بنا بر تشخیص پزشک، اگر نوزاد دارای وزن کم باشد یا نارس به دنیا آمده باشد. از 4 ماهگی می‌توان از مکمل غذایی سرلاک برای تغذیه نوزاد استفاده کرد، تا کمبود ویتامین‌های موجود در شیر مادر و یا شیر خشک به‌خوبی برای نوزاد جبران شود و روند رشد نوزاد به‌خوبی صورت پذیرد.

ولی دقت داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، که نوزادان کمتر از 4 ماه ،به کمک مکمل غذایی سرلاک به دلیل سخت بودن هضم آن تغذیه شوند. هم‌چنین از 6 ماهگی به دلیل عدم تمایل نوزاد به غذا خوردن، می‌توان از مکمل غذایی سرلاک به همراه غذاهای کمکی دیگر مانند، فرنی و حریره بادام جهت آشنا شدن بیشتر نوزاد، با طعم غذاها و شروع غذا خوردن او استفاده کنید، تا نوزاد علاقه بیشتری به غذا خوردن پیدا کند.

سرلاک و شیر خشک و تفاوت آن‌ها

شیر خشک در حقیقت به‌عنوان یک ماده غذایی جایگزین شیر مادر می‌باشد، که برای مادرانی که ممنوعیت شیردهی دارند یا مادرانی که شیر آن‌ها ناکافی باشد، برای نوزادان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

هم‌چنین شیر خشک به‌عنوان یک مکمل غذایی مناسب ،برای مادرانی که شاغل هستند و نمی‌توانند در کل طول روز ،از شیر خود فرزند نشان را تغذیه کنند مناسب می‌باشد. ولی مکمل غذایی سرلاک، بیشتر به‌عنوان یک مکمل غذایی کامل و جایگزین شیر مادر می‌باشد و برای تأمین ویتامین‌ها و مواد غذایی مکمل در تغذیه نوزادان استفاده می‌شود.

انواع مکمل غذایی سرلاک

هم‌چنین مکمل غذایی سر لاک ،برای ایجاد تنوع غذایی بیشتر و آشنا شدن نوزاد با طعم‌های غذایی متنوع ،دارای انواع طعم‌هایی مانند طعم گندم و شیر، طعم برنج و شیر، طعم شیر و عسل و.. می‌باشد.

اما در انتخاب مکمل غذایی سرلاک برای تغذیه نوزاد باید این نکته را موردتوجه قرار دهید که، بهتر است تا ابتدا با سرلاک طعم برنج و شیر برای هضم راحت‌تر در 6 ماهگی استفاده کنید. سپس از سرلاک های دارای طعم گندم را می‌توانید ،در ترکیب با طعم‌های مختلف برای تغذیه نوزادان استفاده کنید.

ولی سرلاک های با طعم عسل و خرما ،همان‌طور که بروی برچسب آن ذکرشده است، برای تغذیه نوزادان بالای 1 سال مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند نوزاد شمارا با طعم شیرین و دل‌چسب خود به غذا خوردن علاقه‌مند‌تر کند.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.