تفاوت بین شیر خشک و غذای کمکی (سرلاک)

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به تازگی کودکی شیرین به زندگی شما گرما بخشیده، یا آنکه در شرف بچه‌دار شدن هستید، مرور برخی مفاهیم برایتان ضروری به نظر می‌آید، از جمله آن می‌توان به تفاوت بین سرلاک و شیر خشک اشاره نمود؛ آیا تفاوت میان آنها را به روشنی می‌دانید؟

شیرمادر طبیعی‌ترین و بهترین غذایی است که کودک از بدو تولد به آن نیاز دارد، اما گاهی به دلایل بسیاری ممکن است کودک از این نعمت محروم و یا با کمبود آن مواجه باشد. نافرم بودن نوک سینه مادر، ناتوانی فک کودک، اشتغال، بیماری و یا نبود مادر، ناکافی بودن یا بند آمدن شیرمادر و… از جمله این عوامل می‎‌باشد. در تمام این موارد به توصیه متخصصان، باید دست به سوی شیر خشک‌های موجود در بازار برد. شیر خشک‌هایی که باید با دقت و وسواسی خاص انتخاب شوند.

شیر خشک

شیر خشک به نوعی جایگزین شیرمادر به صورت موقت یا دائم می‌گردد، بدین صورت که اگر شیرمادر اصطلاحا به کلی خشک شود، شیرخشک به طور کامل جایگزین شیرمادر می‌شود و اگر به عنوان مثال مادر شاغل باشد، شیر خشک وعده‌های جایگزین شیرمادر را تشکیل می‌دهد. شیرمادر ترکیبات آنزیمی دارد که باعث کاهش التهاب روده در نوزاد و پیدایش مقاومت در برابر ویروس‌ها می‌گردد. ترانسفرین موجود در شیر مادر باعث جذب بیشتر آهن و لاکتوفرین موجود در آن باعث جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها می‌گردد که این ویژگی‌ها در کنار هزاران فایده دیگر در هیچ شیرخشکی یافت نمی‌شود، اما با این حال می‌توان با کمی دقت و مطالعه به بهترین نمونه شیرخشک در بازار، در صورت نیاز، دست یافت.

در انتخاب شیرخشک دقت به چند نکته بسیار ضروری است، بهترین نوع شیرخشک آن است که با توجه به وضعیت نوزاد با نظر متخصص کودکان مصرف شود؛ مثلا بعضی نوزادان به لاکتوز شیر حساسیت دارند برای آنها شیر فاقد لاکتوز که از پروتئین سویا تهیه شده است، استفاده می‌گردد و اگر باز هم این شیر را تحمل نکند از شیرخشکی که پروتئین آن هیدرولیز و به اسید‌های آمینه و لیپید تبدیل شده، استفاده می‌گردد. شیرخشک‌ها اکثرا از شیرگاو یا سویا تهیه می‌شوند. برخی شیر‌خشک ها را از ابتدای تولد می‌توان مصرف کرد اما برخی دیگر، به طور مثال از ۶ ماهگی استفاده می‌شوند.

سرلاک(غذای کمکی)

برخلاف شیرخشک، که تا حدودی غذایی کامل و جایگزین شیرمادر به حساب می‌آید،سرلاکغذایی کمکی و برای تکمیل فرآیند تغذیه کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به‌صورت وسیع برای هر سن نوزاد موجود است. همچنین سرلاک از نظر طعم و قوام دارای تنوع است. در تعریف علمی می‌توانیم سرلاک را یک غلات مخصوص نوزاد بنامیم که دارای پروبیوتیک مفید بیفیدوس است که این پروبیوتیک باعث تقویت سیستم ایمنی و گوارشی نوزاد شما می‌شود.

اگر پزشک به دلایل مختلف از جمله کم وزنی نوزاد، نوزاد زودرس و… به برخی والدین خرید سرلاک را توصیه نمود، می‌توانید از چهار ماهگی به نوزاد خود سرلاک بدهید. قبل از ۴ ماهگی خوردن سرلاک توصیه نمی‌شود.  بعد از شش ماهگی شما غذای کمکی نوزاد را آغاز می‌کنید که سرلاک می تواند یکی از غذاهای کمکی نوزاد بعد از شش ماهگی باشد اما معمولا اگر نوزاد غذا نخورد و یا کم وزن باشد، سرلاک را به غذای کودک اضافه می‌کنند

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.