دلایل بد غذایی کودکان و راهکار های آن

دلایل بد غذایی کودکان و راهکار های آن

برخی از عادت های کودکان در سنین پایین برای والدین ناراحت کننده باشد. برای مثال دست در دهان کردن یا بازی کردن بیش از اندازه با موهایشان و عاداتی شبیه به این که البته اکثر این عادت ها در مرور زمان از بین می رود. در این بین بعضی از عادت های بد هم وجود دارند که تا بزرگسالی کودکان تاثیر می گذارند، یکی از این عادات بد غذا خوردن کودکان می باشد که بهتر است این مورد را از همین کودکی مورد توجه قرار دهید. برای دانستن دلایل بد غذایی کودکان و راه حل های آن اقداماتی را در ادامه برای شما بازگو می کنیم تا بدون هیچ گونه اجبار و خشونت به کودکان خود کمک کنید.

برنامه غذایی مناسب کودک

کودکان به واسطه شرایط سنی خود دوست دارند تا غذا را با هله هوله بخورند و کالری زیادی دریافت کنند همین موضوع یکی از دلایل بد غذایی کودکان می باشد. بهترین راه حل برای بد غذایی کودکان این است که با یک برنامه غذایی مناسب، به صورت منظم به کودکان خود غذا بدهید. برای کودکان در زمان مناسب صبحانه، ناهار و شام آماده کنید و در این بین یک یا دو بار برایش میان وعده آماده کنید. کودکان اغلب فرق میان تشنگی و گرسنگی را نمی دانند پس شما والدین می بایست در طول روز حتما نوشیدن آب را به او یادآوری کنید.

هنگام غذا حواسش را پرت کنید

کودکان در سنین پایین دوست دارند غذا زیاد بخورند، چون حوصله شان سر می رود! کودک شما اگر در بین وعده های اصلی غذا از شما درخواست غذا کرد، حواسش را با چیز دیگری پرت کنید. پارک بروید. برایش کتاب بخوانید و یا با هم انیمیشن محبوبش را ببینید.

به آرامی به کودکان غذا بدهید

کودکان اگر به سرعت غذا بخورند علاوه بر خفگی احتمالی، باعث می شود تا کودک متوجه سیر شدن خود نشود. برای حل این مشکل بهتر است تمامی چیز هایی که موجب حواس پرتی کودکان می شود را دور کنید، مثلا تلویزیون را خاموش کنید و موبایل و تبلت را از او دور نگه دارید. از کودک خود بخواهید هنگام غذا خوردن حتما سر سفره بشیند. غذا های با فیبر بالا مانند سبزی ها و میوه ها را فراموش نکنید.

کودکان را به خوردن سبزی ترغیب کنید

سبزی‌ها سرشار از ویتامین A، C و فیبر هستند. میوه‌ها هم حاوی این مواد هستند، ولی خیلی مهم است که به آن‌ها بیاموزید سبزی‌ها را دوست داشته باشند. کودکانی که از سنین پایین سبزی می خورند، در بزرگسالی هم این عادت را حفظ خواهند کرد. هنگام آماده کردن سبزی‌ها می‌توانید از کمی روغن مفید و سالم برای خوشمزه‌تر شدن سبزی‌ها استفاده کنید. در ضمن این کار کمک می‌کند تا بدن ویتامین‌ها را بهتر جذب کند.

غذای کودک

نه بگویید

اگر کودکان هر زمانی از شما تقاضای غذا کند و شما به او غذا دهید، او کم کم عادت به پر خوری پیدا می کند. بله سخت است وقتی که کودک از شما غذا طلب کند و شما به او ندهید. شما می توانید با لطافت و توضیح دادن کودک را قانع کنید که الان وقت غذا نیست.

از فواید غذا ها برای کودکان بگویید

اگر این ‌قدر خوش‌شانس هستید که فرزندی دارید که میل به غذا خوردن دارد، می‌توانید حین غذا خوردن به او درباره خواص غذاها، مزه و اجزای تشکیل دهنده شان توضیح دهید. اگر میل به غذا دارد و حسابی گرسنه است وقت خوبی است تا غذاهایی را که برایش مفید است، حاضر کنید؛ مانند سبزیجات و ماهی. همچنین می‌توانید در این حین به او شمردن هم یاد دهید مثلاً یک، دو و سه برش سیب. همچنین رنگ غذاها را به او نشان دهید و نام ببرید؛ اینکه توت‌فرنگی قرمز است و سبزیجات سبز هستند. او هنگام غذا خوردن از این درس‌ها لذت می‌برد.

غذای کودک
مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.