وزن گیری نوزاد 6 ماهه

وزن گیری نوزاد 6 ماهه

وزن گیری نوزاد در 6 ماه اول تولد

شاید برای والدین سوال باشد که وزن کودک در پس از تولد باید چقدر باشد. ما در این مطلب می خواهیم تمامی اطلاعات مورد نیازی که باید والدین در مورد وزن گیری نوزاد 6 ماهه پس از تولد بدانند را توضیح می دهیم. ابتدا وزن گیری کودکان در 6 ماه اول، سپس در آخر درباره وزن گیری 6 ماهه دوم کودکان را بررسی خواهیم کرد.

یک ماهگی

نوزادان پس از تولد به طور میانگین 2.54 سانتی متر در ماه رشد می کند و هر هفته تقریبا 141 تا 198 گرم به وزن کودک اضافه می شود. توجه داشته باشید که باید تغذیه کودک درست باشد تا کودک به طور پیوسته وزن بگیرد.

تغذیه درست برای وزن گیری:

در دوران پس از تولد زمان هر وعده شیر دهی دقیق نیست و تعیین کردن مقدار دقیقی که باید کودک از شیر مادر یا شیر خشک بنوشد تقریبا غیر ممکن است. نوزادان پس از تولد باید در روز 8 تا 12 بار و یا هر 2 تا 3 ساعت یک بار تغذیه شوند.

دو ماهگی

نوازدان باید هر هفته به صورت تدریجی و پیوسته وزن گیری کند. اگر نگران هستید، بهتر است با دقت بیشتری مقدار شیر مادری که نوزاد در هر وعده شیردهی می نوشد را با دوشیدن آن زیر نظر بگیرید. گاهی اوقات نوزادان ممکن است عمل مکیدن را به درستی انجام ندهند و شما عزیزان به میزان لازم به نوزاد شیر نمی دهید. اگر با تغییر در نحوه شیر دهی باز هم مشکل ادامه پیدا کرد، بهتر است که با یک متخصص مشورت کنید تا راهکار های مناسب را به شما بدهد.

تغذیه درست برای وزن گیری:

اگر می خواهید به نوزاد خود غذای کمکی یا سرلاک بدهید باید تا 4 ماهگی صبر کنید، زیرا دادن غذای کمکی به کودک قبل از 4 ماهگی باعث مشکلاتی در هضم کودکان می شود.

سه ماهگی

در سه ماهگی نوزادان، وزن گیری مقدار بسیار کمی کاهش می یابد، یعنی از افزایش وزن 170 گرم در هفته به 113 گرم در هفته کاهش پیدا می کند. این روند ممکن است تا 7 ماهگی نوزاد هم ادامه پیدا کند.

تغذیه درست برای وزن گیری:

سه ماهگی آخرین ماهی می باشد که کودک برای تغذیه فقط از شیر خشک یا شیر مادر استفاده می کند. از شروع چهار ماهگی می بایست کنار شیر خشک یا شیر مادر، از غذاهای کمکی یا همان سرلاک هم استفاده کرد.

چهار ماهگی

از چهار ماهگی نوزاد نشانه هایی را بروز می دهد که می توان به نوزاد کنار شیر خشک یا شیر مادر از غذا های کمکی هم به نوزادان داد. بعضی از این نشانه ها را در ادامه بیان می کنیم: می تواند سرش را بلند کند، می تواند با کمک شما بنشیند و به غذای شما علاقه نشان می دهد. دوره انتقال از غذای مایع به غذای جامد دوره بسیار حساسی برای کودک می باشد. بنابراین اگر کودک شما تمایلی به شروع خوردن غذای جامد یا همان غذای کمکی ندارد او را مجبور به این کار نکنید.

تغذیه درست برای وزن گیری:

علاوه بر شیر مادر یا شیر خشک، شروع به دادن غذا های کمکی به نوزادان کنید که شامل غذاهای تک غلهای است و آماده باشید تا از غذاهای جدیدتر و ضخیم تر در زمان دندان درآوردن کودک که معمولا در حدود 6 ماهگی شروع می شود، استفاده کنید. انواع سرلاک های خارجی آماده در برند های معتبر(هرو بیبی، هاینز، هیپ، هومانا، نوتریبن و . . .) در وبسایت پارلاک مارکت موجود می باشد که می توانید سفارش دهید.

سرلاک های آماده چاق کننده

پنج ماهگی

وزن نوزادان در سن 5 تا 6 ماهگی می بایست که دو برابر شده باشد. 5 ماهگی زمانی است که باید نوزاد را برای کنترل وضعیت سلامتی نزد پزشک ببرید و از او درباره وزن کودک سوال کنید تا در صورت وجود مشکل به وزن گیری او کمک کنید.

تغذیه درست برای وزن گیری:

در این سن به کودکان می توانید به علاوه شیر مادر یا شیر خشک، سبزیجات و میوه هم بدهید. نوزادانی که میوه دوست دارند معمولا به خوردن سبزیجات هم علاقه نشان می دهند.

وزن گیری نوزاد 6 ماهه

در شش ماهگی نوزادان شروع به رشدی در حدود 1.27 سانتی متر در ماه و وزن گیری 85 تا 141 گرم در هفته می کنند.

تغذیه درست برای وزن گیری:

تغذیه نوزاد شش ماهه کم وزن : در شش ماهگی می توانید در کنار شیر خشک یا شیر مادر به نوزادان خود غذای کمکی و پوره های میوه هم بدهید. انواع پوره های آماده میوه برند های معتبر جهانی(هرو بیبی، ببلاک، هاینر، هیپ، نوتریبن و . . .) در وبسایت پارلاک مارکت موجود می باشد که برای وزن گیری کودکان بسیار مناسب هستند.

پوره های آماده

غذای کمکی نوزاد هفت ماهه :

در هفت ماهگی، نوزاد شما می‌تواند با غذای کمکی جدیدی آشنا شود. برای انتخاب غذای کمکی مناسب برای نوزاد هفت ماهه، می‌توانید از سبزیجات نرم، میوه‌های خرد شده، گوشت نرم، حبوبات پخته شده و غلات پخته شده استفاده کنید. همچنین، نوزاد شما هنوز هم به شیر مادر یا فرمول نیاز دارد و غذای کمکی فقط به عنوان تکمیل کننده تغذیه روزانه‌اش استفاده می‌شود. قبل از ارائه هر غذای جدید به نوزاد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

غذای کمکی نوزاد هفت ماهه

سوالات متداول

جهت تغذیه نوزاد شش ماهه کم وزن چه پیشنهادی میدهید ؟

تغذیه نوزاد شش ماهه کم وزن بسیار مهم است و باید به طور کامل تحت نظر پزشک قرار گیرد. شیر مادر یا فرمول باید به نوزاد ارائه شود و غذای کمکی مانند سبزیجات نرم، میوه‌های خرد شده و غلات پخته شده می‌تواند به نوزاد کمک کند. همچنین، باید از مکمل‌های مواد مغذی به توصیه پزشک استفاده شود و نوزاد به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارد.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.