آشنایی با سرلاک(غذای کمکی) مخصوص شب

سرلاک شبانه

سرلاک یک نوع غذای کمکی می باشد که سرشار از باکتری های پروبیوتیکی است که مناسب در جهت سیستم گوارش نوزادان می باشد. سرلاک شب یک نمونه از انواع سرلاک است که مختص به آخرین وعده غذایی نوزاد و هنگام قبل از خواب می باشد. سرلاک تمامی مواد مورد نیاز بدن کودکان را تامین و از ابتلای آنها به مشکلات سوء تغذیه جلوگیری به عمل می آورد.

سرلاک شب برای نوزادان

اولین غذایی که نوزاد شما به صورت جامد مصرف می کند، سرلاک نامیده می شود. در واقع سرلاک شب، یک نوع غذای کمکی برای فرزند شما می باشد که در کنار شیر مادر قرار می گیرد. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که در سال اول از زندگی نوزادان، سرلاک هایی که غنی از آهن هستند، به نوزادان در وعده های غذاییش بدهید. نحوه تهیه سرلاک شب به صورت ترکیب نمودن 4 قاشق پودر غلات به همراه 100 سی سی آب،می باشد. بهتر است در وعده های غذایی کودک خود از سرلاک هایی استفاده نمایید که از 1 گرم پروتئین و 6 تا 10 میلی گرم آهن تشکیل شده اند. دلیل استفاده از سرلاک شب غنی از آهن به این علت است که در طی شش ماهه اول از زندگی نوزادان، ذخیره آهن بدنشان تمام شده و احتیاج به جبران آهن از دست رفته دارند. چنانچه قصد استفاده از سرلاک شب برای نوزاد خود دارید، قبل از مصرف با پزشک متخصص در این باره صحبت نموده و درباره چگونگی مصرف توسط نوزاد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

انواع برندهای سرلاک یا غذای کمکی

امروزه برندهای زیادی از سرلاک یا همان غذای کمکی به بازار عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های متمایز خود را دارد. از جمله این برندها شامل؛

سرلاک شب هاینز (Heinz): این مارک از سرلاک شب، به طور گسترده برای هر نوع رنج سنی کودک شما تولید و عرضه شده است. سرلاک شب هاینز، غنی از باکتری های پروبیوتیک مفید می باشد که موجب بهبود و تقویت یافتن سیستم گوارشی و روده ها در نوزاد شما خواهد شد.

سرلاک شب هومانا: یکی دیگر از برندهای معروف سرلاک که غنی از آهن و غلات می باشد و به بازار عرضه می شوند، مارک هومانا می باشد که مناسب آخرین وعده غذایی کودک و شب می باشد. چنانچه نوزاد شما به صورت نارس می باشد و دارای وزن کمی است، می توانید از این نوع سرلاک در آخرین وعده غذایی نوزاد خود استفاده و از این طریق جوابگوی نیاز فرزند کودک خود باشید.

نکات مهم جهت تغذیه کودک با سرلاک شب

– قبل از استفاده از سرلاک شب، نظر پزشک متخصص خود را جویا شوید تا نوزاد شما دچار مشکل نشود. برخی از پزشکان پایان 4 ماهگی را زمان شروع دادن سرلاک به نوزادان می دانند و برخی دیگر پایان 6 ماهگی را برای این امر لازم می دانند.

– اگر می خواهید از سرلاک برای اولین بار به عنوان وعده غذایی نوزاد خود، استفاده نمایید، لازم است با سرلاک های ساده و تک غله ای شروع کنید.

– چنانچه از سرلاک شب جدیدی برای وعده غذایی کودک خود استفاده می نمایید، سه روز صبر کنید و واکنش کودکتان را مشاهده نمایید و در صورت نبود مشکل، اقدام به دادن سرلاک به نوزاد خود نمایید.

– در صورت استفاده از سرلاک، حواستان به واکنش های آلرژیک کودکتان باشد.

– استفاده از سرلاک غنی با برنج را برای فرزند خود محدود کنید تا با مشکلات پوستی مواجه نشود.

نحوه تغذیه کودک با سرلاک

– دادن سرلاک را با روزی یک الی دو قاشق چای خوری شروع کرده و کم کم به سه الی چهار قاشق در طول روز برسانید.

– چنانچه از هر نوع سرلاکی برای کودک خود استفاده می نمایید، حتما آن را با آب مخلوط نموده و بعد آن را به کودک خود بدهید.

– هیچگاه فرزند خود را به خوردن سرلاک مجبور نکنید و در صورت تمایل به او سرلاک بدهید.

محصولات سرلاک شب

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.