خواص محصولات ارگانیک برای کودکان

امروزه با تغییر و تحولاتی که در همهٔ خوراکی ها و وسایل به وجود می آید می بینیم که کمتر غذاهای ارگانیک تولید و عرضه می شوند. اما باید بدانیم که با خوردن غذاهای سالم  و محصولات ارگانیک از همان دوران کودکی می توان در بزرگسالی نیز بدنی سالم داشت، پس بهتر است برای کودکان دلبند خود از محصولات ارگانیک و سالم تر استفاده شود.

تولید محصولات ارگانیک به چه صورت است؟

زمانی که صحبت از ارگانیک به میان می آید باید خوب بدانید به محصولاتی ارگانیک می گویند که صد در صد طبیعی هستند. برای تولید کردن هر گونه محصولات ارگانیک باید ابتدا اجازه دهیم تا محصولات به صورت طبیعی سیر رشد و تکامل خود را داشته باشند و حتی الامکان از کودهای طبیعی برای رشد این محصولات استفاده کنیم. همچنین تولید این محصولات ارگانیک باید به نحوی باشد که به محیط زیست آسیبی وارد نکند، پس باید زمانی که دست به اقدام تولید محصولات ارگانیک میزنیم حتی کمترین مواد نگهدارنده و شیمیایی را در تولید این محصولات دخالت ندهیم.

چرا استفاده از محصولات ارگانیک کودکان توصیه می شود؟

از آنجایی که تولید محصولات به صورت طبیعی دچار آفت می شود کشاورزان مجبور می شوند تا از کودهای شیمیایی استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشند زمانی که از این کودهای شیمیایی استفاده کنند باعث ایجاد اختلالاتی در محصولات می شوند که با خوردن این محصولات ممکن است عوارض بدی مانند مشکلات قلبی و عروقی، پوکی استخوان، نارسایی خون و اختلالات ژنتیکی در بدن افراد به وجود آید. به همین منظور بهتر است برای حفظ سلامتی کودکان از محصولات ارگانیک استفاده کنیم تا در زمان کودکی و بزرگسالی دچار مشکلات جسمی نشوند. شایان ذکر است که محصولات ارگانیک کودکان فقط به غذاهای خوراکی مختصر نمی شود بلکه استفاده از کرم های بهداشتی برای حفظ سلامت پوست کودکان هم یک نوع محصول ارگانیک محسوب می شود که البته باید در انتخاب درست آن دقت بسیار کرد تا کرمی صد در صد ارگانیک انتخاب کنید.

محصولات ارگانیک کودکان شامل چه مواد غذایی هستند؟

اگر بخواهیم انواعی از محصولات سالم و ارگانیک را نام ببریم باید بگوییم که این محصولات از مرغ، گوشت گوسفند، تخم مرغ، شیر، عسل و سبزیجات گرفته تا انواع میوه ها را شامل می شود. لازم به ذکر است که قیمت هر نوع این محصولات ارگانیک نسبت به محصولات غیرارگانیک آن ها در بازار کمی گران تر است، که البته ارزش غذایی این محصولات چندین برابر مواد غیرارگانیک است.

چگونه محصولات ارگانیک کودکان را در خانه تهیه کنیم؟

برخی خانواده ها مایل هستند تا برای فرزندان خود حتی الامکان از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده کنند. اما در بسیاری موارد خرید این محصولات ارگانیک امکان پذیر نبوده و نمی توان به راحتی آن ها را یافت. اما یک ایدهٔ خوب برای خانواده های عزیز این است که خودشان محصولات سالم و ارگانیک را در منزل تولید کنند. حتی با کم ترین فضای ممکن می توان بهترین مواد ارگانیک را به دست آورد. به عنوان مثال می توان سبزیجات و حبوبات را در باغچه ای کوچک پرورش داد و به صورت کاملا ارگانیک برای تهیهٔ غذاهای خود و کودکانتان استفاده کنید.

نمونه ای از محصولات ارگانیک مفید برای کودکان

همهٔ ما وقتی به فروشگاه ها می رویم شیشه هایی از عسل را مشاهده می کنیم که ممکن است به هیچ وجه عسل طبیعی و مرغوبی نباشند. اگر عسل به طور طبیعی و کوهی تولید شده باشد و هیچ گونه عمل شیمیایی در تولید آن دخالت نداشته باشد، می تواند به عنوان بهترین محصول ارگانیک شناخته شود. از آنجا که عسل طبیعی به تنهایی یک مادهٔ مغذی به حساب می آید پس با خوردن آن، کودکان می توانند از سلامت جسمی بیشتری برخوردار باشند. البته کودکان زیر یک سال نباید از عسل مصرف کنند. پس می توان به طور کلی گفت عسل یک نمونه از محصولات طبیعی مفید برای کودکان به شمار می رود و دارای فواید زیادی می باشد که از جمله آن ضدعفونی کننده، تنظیم کننده غلظت خون، ضد نفخ و غیره است.

آیا محصولات ارگانیک محصولاتی لوکس هستند؟

افرادی هستند که گمان می کنند محصولات ارگانیک محصولاتی لوکس هستند و ممکن است با هر نوع خوراکی دیگری تفاوت های زیادی داشته باشند. اما باید بیان کنیم که این طور نیست. محصولات سالم و ارگانیک فقط به دور از کودهای شیمیایی تولید می شوند و طعم های اصلی خود را دارند به همین جهت باعث می شوند سلامتی افراد خانواده به ویژه کودکان را تا حد زیادی تضمین کنند. حتی امروزه به چشم می خورد که در کشور ژاپن عرضهٔ محصولات ارگانیک در بیشتر فروشگاه ها رایج شده است.

فواید استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک

فایدهٔ تولید و مصرف محصولات طبیعی و ارگانیک به حدی زیاد است که متضمن سلامت جسم و شادابی و نشاط از همان دوران کودکی می شود. از جمله فواید محصولات ارگانیک برای کودکان تأمین ویتامین ها، تأمین پروتئین ها، تأمین آنتی اکسیدان و جلوگیری از بروز هر نوع بیماری در آن هاست.

انتخاب درست محصول ارگانیک

زمانی که بخواهید محصولات ارگانیک را از غیر ارگانیک به درستی تشخیص دهید و انتخاب کنید، باید کمی حساسیت به خرج دهید و در ابتدا به برچسبی که نشان دهندهٔ ارگانیک بودن آن است توجه کنید. در ادامه باید اطلاعاتی را در زمینهٔ تشخیص محصولات ارگانیک در دست داشته باشید تا بتوانید به راحتی این محصولات را تشخیص دهید. به طور مثال باید بدانید که منبع این محصول از کجا بوده است، به چه روشی تولید شده است، زمین کشاورزی که در آن تولید شده است چگونه بوده است و این که آیا به طور طبیعی رشد و پرورش یافته است یا خیر.

متأسفانه در بسیاری از موارد به برچسب ارگانیک بودن آن توجهی نکرده و با بی توجهی کامل آن محصول خوراکی را به راحتی خریداری می کنیم. در برخی موارد نیز بعضی از محصولات ممکن است که دارای برچسب ارگانیک باشند اما در عین واقعیت ارگانیک نباشند. از آنجا که کودکان از نظر سلامت جسمی خیلی حساس تر از بزرگ سالان می باشند، لذا باید از محصولات ارگانیک و اصل برای آن ها استفاده شود و هرگز مادران عزیز صرفاً به دلیل داشتن برچسب ارگانیک بر روی مواد غذایی کودکان اقدام به خرید آن محصول نکنند و از برند و اعتبار آن محصول اطمینان حاصل نمایند.

معروف ترین محصولات ارگانیک کودکان

با نگاهی اجمالی به دنیای کنونی و دنبال کردن محصولات ارگانیک به خوبی می توانیم ببینیم که چه شرکت هایی اقدام به تولید محصولات ارگانیک به ویژه برای کودکان کرده اند. یک نمونهٔ معروف از محصولات ارگانیک کودکان محصولات شرکت هیپ می باشد که قادر بوده با به کارگیری روش های نوین انواعی از محصولات ارگانیک کودکان را با طعم و مزهٔ دلخواه آن ها تولید کند. همچنین تمامی محصولات این شرکت ارزش های غذایی را حفظ کرده اند. انواعی از محصولات ارگانیک این شرکت که برای کودکان تولید می شود و ردهٔ سنی آنان را نیز در نظر گرفته است شامل انواع پورهٔ میوه جات، سرلاک و غذای کمکی شبانه برای کودکان و سوپ می باشد.

شرکت هیپ نه تنها توانسته است محصولات غذایی ارگانیک کودکان را در سرتاسر دنیا تولید و عرضه کند بلکه قادر بوده است حتی لوازم بهداشتی کودکان را به صورت کاملا ارگانیک تولید و در اختیار عموم قرار دهد. یکی دیگر از محصولات ارگانیک کودکان که توسط شرکت هیپ تولید می شود و خیلی مغذی است، پورهٔ میوه آن است. این مادهٔ غذایی ارگانیک مخصوص کودکان، فاقد شیر و هر گونه مادهٔ افزودنی می باشد. این محصول عاری از هرگونه مواد نگهدارنده است. پورهٔ میوه ارگانیک هیپ بیشتر مخصوص کودکانی است که چهار ماه به بالا سن دارند. این محصول ارگانیک مخصوص کودکان سرشار از ویتامین سی می باشد که بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم می کند.

 یکی از ایده هایی که شرکت هیپ دست به انجام آن زده است تولید آردی ارگانیک است که در نانوایی ها از آن استفاده می شود. هدف این شرکت در تهیهٔ محصولات ارگانیک برای کودکان، بیشتر تأمین ویتامین های ضروری بدن آن ها می باشد.

چه غذاهایی در فهرست محصولات ارگانیک کودکان قرار دارد؟

خوب می دانیم که هر نوع مواد غذایی که به صورت طبیعی رشد و پرورش داده شود جزء محصولات ارگانیک به حساب می آیند. فهرستی از این محصولات ارگانیک کودکان که امروزه به راحتی قابل دسترس است شامل شیر ارگانیک، برنج ارگانیک، خرمای ارگانیک، پسته ارگانیک، کشمش های ارگانیک، عسل ارگانیک، انجیر ارگانیک، چای ارگانیک، ارده ارگانیک، شیره انگور ارگانیک و آبمیوه های ارگانیک و غیره میباشد. کودکان با خوردن هر کدام از این محصولات ارگانیک که سرشار از مواد مغذی هستند می توانند سلامت جسمی خود را دو چندان کنند و شاداب تر و پر انرژی تر باشند.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.