روش های درمان بد خوابی کودکان

روش های درمان بد خوابی کودکان

بی خوابی کودکان به شرایطی گفته می‌شود که در آن کودک در به خواب رفتن مشکل داشته و به طور مکرر از خواب بیدار می‌شود که این اتفاق می‌تواند ناشی از یک اختلال باشد. همچنین بی خوابی کودکان به روند رشدی آن‌ها آسیب می‌زند و باعث ایجاد تنش در محیط خانواده می‌شود. شاید شما به دلیل بی خوابی ‌های کودکتان به پزشک مراجعه کرده باشید اما هیچ نوع تشخیص و درمان موثری دریافت نکرده باشید چراکه ممکن است بی خوابی کودکان ناشی از علل جسمانی نبوده و عوامل روانی در ایجاد آن دخیل باشند. با این حال لازم است که والدین علل و راهکارهای درمان بی خوابی کودکان را بدانند. در ادامه تعدادی از راهکار های درمان بد خوابی کودکان را ذکر می کنیم:

در نظر گرفتن جای ثابت برای خوابیدن کودک

پدر و مادر ها باید جای ثابتی را برای خوابیدن کودکشان در نظر بگیرند و تاکید کنند که حتما کودک در جای خود استراحت کند. نداشتن جای ثابت برای خواب حتی برای بزرگسالان نیز ناخوشایند می باشد که حتما شما عزیزان نیز تجربه کرده اید.

در نظر گرفتن زمان مشخص برای خوابیدن کودک

به این دسته از کودکان اصلا اجازه بیدار ماندن و دیر خوابیدن به بهانه مشاهده تلویزیون و یا حتی انجام تکالیف مدرسه را ندهید. زمان مشخصی را برای خواب آنها در نظر بگیرید و آنها را به خوابیدن در همان زمان، محدود کنید. گاها دیده می شود که برخی از کودکان به علت مشاهده فیلم های ترسناک دچار کم خوابی می شوند. والدین بهتر است از دیدن فیلم ترسناک و تحرک بیش از اندازه کودک، جلوگیری کنند.

تنظیم ساعات خواب منظم برای کودک

ساعات خواب کودک باید ثابت باشد. یک ساعت خاص را در نظر بگیرید. اولین بار کودک خود را تشویق کنید تا در آن ساعت خاص به رختخواب برود و شب‌های دیگر، حتی تعطیلات آخر هفته آن ساعت را معیار فرا رسیدن زمان خواب کودکتان قرار دهید. برای بیدار شدن از خواب نیز همین رویه را ادامه دهید. توجه داشته باشید هر قدر کودکتان زودتر از خواب بلند شود بهتر است، زیرا تا شب کاملا خسته می شود و حدودا همان ساعت مقرر به خواب می‌رود.

تاثیر تغذیه نادرست بر بد خوابی کودکان

والدین باید مراقب عادات تغذیه ای کودک خود باشند و سعی کنند مواد غذایی کافئین دار را از برنامه غذایی خود حذف و یا کم کنند. اگر هم کودک علاقمند به مصرف این مواد غذایی بود، سعی شود حتی المقدور این مواد را 4 ساعت قبل از خواب مصرف کند، زیرا واکنش کودکان به مصرف مواد کافئین دار مانند بزرگسالان است، یعنی همانطور که مصرف این مواد در بزرگسالان سبب بی خوابی می شود، در کودکان نیز همین اثر را دارد.

دور کردن هر گونه وسیله حواس پرتی هنگام خواب

هر گونه وسایل بازی و اسباب بازی مورد علاقه کودک خود را از اتاق خواب او دور کنید، زیرا گاها دیده می شود که این دسته از کودکان به بازی با این وسایل مشغول می شوند و نمی خوابند.

قطره خواب بای بای نایت Bay Bay Night

قطره خواب بای بای مکملی منحصر به فرد برای کمک به رفع اختلالات خواب در کودکان است. خواب مسئله بسیار مهمی است که باید توجه ویژه ای بدان داشت. این قطره خواب برای کودکان بالا 2 ماه مناسب می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید به صفحه محصول این قطره خواب در پارلاک مارکت مراجعه کنید.

قطره خواب
قطره خواب
مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.