راز استفاده از قرص های ظرفشویی فینیش و کاربردهای آن که تا حالا کسی بهت نگفته

قرص های ظرفشویی فینیش

قرص های ظرفشویی فینیش

خلاصه مقاله:

قرص ماشین ظرفشویی فینیش : لطفاً قرص های ظرفشویی فینیش را در محفظه‌ی اصلی ماشین ظرفشویی قرار داده و آن را به‌طور کامل ببندید. برای هر دوره شستشوی ماشین، از یک قرص کامل استفاده کنید. مطمئن شوید که تمامی ظروف در داخل ماشین ایمن هستند. همچنین، لطفاً نقره را از فلزات ضد زنگ جدا کرده و وسایل فلزی را به دستورالعمل سازنده آن‌ها شستشو دهید.

قرص های ظرفشویی فینیش

قرص های ظرفشویی فینیش :تمیز کردن ظروف همواره به عنوان یکی از کارهایی که اغلب وقت زیادی را می‌گیرد، شناخته می‌شود. شستن و خشک کردن انبوهی از ظروف روزانه، ممکن است چالش‌هایی را برای شما به وجود آورده باشد. با این حال، اما امروزه و با متداول شدن ماشین‌های ظرفشویی در منازل، شست و شوی ظروف به کاری آسان و بی‌دردسر تبدیل شده و ماشین‌های ظرفشویی به عنوان عضو ثابت در آشپزخانه‌ها شناخته می‌شوند. بدون شک، نحوه استفاده از قرص ظرفشویی Finish راه‌حل بسیاری از مشکلات احتمالی کاربران ماشین‌های ظرفشویی خواهد بود. در این مقاله، نحوه استفاده از مدل‌های مختلف قرص های ظرفشویی فینیش را بررسی خواهیم کرد.

قرص های ظرفشویی فینیش

در بازار، ماشین‌های ظرفشویی با انواع متفاوت و برندهای مختلف موجود هستند، هر یک از آن‌ها به نیاز قشر خاصی پاسخ می‌دهند. بدون توجه به نوع دستگاه و برندی که استفاده می‌کنید، نحوه استفاده صحیح و مراقبت از آن، بسیار مهم است. استفاده از جرم‌گیر، نمک ظرف شویی و مواد شوینده مناسب، برای ماشین‌های ظرفشویی تأثیر زیادی در افزایش طول عمر آن‌ها خواهد داشت.

آیا می‌دانید چگونه از قرص‌های شوینده‌ی ماشین ظرفشویی استفاده کنید؟

قرص‌های ماشین ظرفشویی حاوی ترکیبات زیادی هستند که در داخل ماشین ظرفشویی حل می‌شوند. این ترکیبات شامل مواد فعال هستند که هنگامی که با آب مخلوط می‌شوند؛ بقایای مواد غذایی را از قسمت‌های مختلف ظروف برداشته و آن‌ها را به خوبی شسته می‌کنند. قرص‌ها همچنین شامل آنزیم‌هایی هستند که غذاهای نشاسته‌ای و پروتئینی را تجزیه کرده و می‌توانند به شستشوی بهتر ظروف کمک کنند.

استفاده از این قرص ها بسیار ساده است؛ در صورت لزوم، هرگونه بسته‌بندی محافظتی را بردارید (برخی از قرص‌های شوینده‌ی ماشین ظرفشویی دارای بسته‌بندی هستند که باید برداشته شوند). سپس قرص را در محفظه‌ی مخصوص آن قرار داده و محفظه را ببندید. در نهایت، ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید و اجازه دهید تکنولوژی تمیزکننده‌ی Finish بقیه‌ی کار را انجام دهد.

قرص های ظرفشویی فینیش

توصیه‌های نگهداری محصول

به منظور حفظ ویژگی‌های محصولات قرص های ظرفشویی فینیش، باید پس از استفاده، پاکت بسته‌بندی آن‌ها را به طور کامل بسته و قفل نمایید. همچنین، این محصولات را را از رطوبت و گرما دور و در مکان خشک نگهداری کنید. هرگز آن‌ها را در کنار سبدهای قاشق و چنگال قرار ندهید.

راهنمای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

قرص های ظرفشویی فینیش

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بسیار ساده است. ابتدا پلاستیک قرص را از آن جدا کرده و سپس قرص را درون محفظه شست و شو قرار دهید. بعد از آن، دستگاه را برای شست و شو با قرص روشن کنید، ولی قبل از هر کاری باید برنامه دستگاه را بر روی شست و شو با قرص تنظیم کرده و سپس دستگاه را روشن کنید. اگر محل قرار گیری قرص در دستگاه شما هنگام استفاده اشکالی دارد، می‌توانید قرص را در کف دستگاه قرار داده و سپس دستگاه را روشن کنید.

نکات قابل توجه:

  • تنها از قرص‌های اصلی و مرغوب استفاده کنید. قرص‌های تقلبی باعث کثیف شدن ظروف می‌شوند.
  • تاریخ انقضای قرص‌ها را چک کنید و از قرص‌هایی که تاریخ انقضایشان گذشته است استفاده نکنید.
  • اکثر قرص‌های شوینده دارای جلادهنده کافی هستند، بنابراین نیازی به استفاده از مواد جلا دهنده نیست.
  • حتماً برنامه دستگاه را بر روی شست و شو با قرص قرار دهید، تا مشکلات شست و شوی ظروف به وجود نیاید.


استفاده متناوب از قرص و ژل ماشین ظرفشویی پیشنهاد می شود تا به شکل دائم از یک نوع قرص استفاده نکنید. استفاده پشت سر هم از قرص ممکن است باعث کاهش کارایی دستگاه شود.


طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

توصیه نمی‌شود که قرص ماشین ظرفشویی را نصف کنید و استفاده کنید.

در صورتی که شوینده در قالب کپسول موجود است، نباید کپسول را بشکنید و باید هر کپسول را برای یکبار استفاده استفاده کنید. همچنین، قبل از اینکه به قرص ریخته شده را نصف کنید، باید اطمینان حاصل کنید که این کار ایمن است و موجب تغییر عملکرد دستگاه نمی‌شود. در مورد قرص‌های شستشو، هر برند دارای نحوه استفاده خود است و باید دستورالعمل مربوط به آن را رعایت کنید.

لازم است به این نکته توجه کنید که ماشین‌های ظرفشویی برای کار کردن به قرص‌های مخصوص شستشو نیاز دارند که برند قدیمی فینیش یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده‌ی این نوع قرص شوینده است. آشنایی با طرز استفاده از قرص فینیش ماشین ظرفشویی موضوعی است که ما در این مقاله به طور کامل به آن می‌پردازیم.

قرص‌های شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی
قرص‌های شوینده بر اساس فرمولاسیون خاصی، برای شستشوی بهتر ظروف تولید می‌شوند. ابعاد و اندازه‌های مختلف این قرص، مناسب حجم‌های مشخصی از ظروف است. ترکیبات قرص‌های شوینده به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در آب با غلظت‌های متفاوت به راحتی حل شوند.

قرص ظرفشویی فینیش و مقایسه آن با دیگر شوینده ها


بهتر است با تفاوت‌های این نوع شوینده با سایر شوینده‌های موجود آشنا شوید

قابلیت استفاده در قرص‌های ظرفشویی فینیش در مقایسه با دیگر شوینده‌ها مثل ژل و پودر راحتتر است؛ زیرا در ماشین‌های ظرفشویی جایگاه ویژه‌ای برای قرار دادن قرص شوینده در نظر گرفته شده که فرد می‌تواند با جایگذاری کپسول پاکسازی در آن، فرآیند شستشو ظروف را با خیال راحت به ماشین ظرفشویی بسپارد.

میزان مصرفِ ژل‌های شوینده برخلاف قرص‌های ظرفشویی قابل تنظیم است. در واقع فرد مصرف کننده می‌تواند با توجه به حجم ظروف از دوزهای مختلفی از ژل استفاده کند اما اندازه‌ی ثابت قرص‌های شستشو باعث شده تا فرد برای حجم‌های مختلف ظرف مجبور باشد تا از یک قرص با اندازه‌ی مشخص استفاده کند.
تفاوت دیگر قرص‌های ظرفشویی در قدرت پاک کنندگی آن‌ها است. قدرت بالای آنزیم‌های تشکیل دهنده‌ی قرص‌های شوینده باعث شده تا قاتل لکه‌های سرسخت و چسبناک باشند. این قرص‌ها علاوه بر شستشو و تمیزی ظروف، محفظه‌ی داخلی دستگاه را هم چربی زدایی می‌کنند.
نکته آخری که در مقایسه‌ی قرص‌های برند فینیش می‌توان گفت میزان قیمت آن است. این نوع شوینده به نسبت دیگر شوینده‌های مصرفی، گران‌تر است

ایا قرص ماشین ظرفشویی را باید باز کرد:

قبل از استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید دستورالعمل‌های تولید کننده را بررسی کرده و دنباله آن‌ها عمل کنید. برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی باید باز شوند و برخی دیگر باید در بسته‌بندی خود باقی بمانند. به عنوان مثال، برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی دارای پوشش هستند که باید پیش از قرار دادن آن‌ها در محفظه قرار گیرند، باز شوند. در صورتی که شما از قرص‌های کوانتوم استفاده می‌کنید نیاز به باز کردن ندارند

آموزش گام به گام استفاده از قرص ماشین ظرفشویی


مرحله اول : باید مطمئن بشوید که ظروف شما در ماشین ظرفشویی چینش صحیحی داشته باشند . برای مثال ظروف بزرگ را باید در سبد پایین ماشین ظرفشویی و ظروف کوچک در سبد بالا قرار بدهید.

نحوه استفاده از قرص های ظرفشویی فینیش

ظروف بزرگ شامل:

قابلمه
تابه
بشقاب ها


ظروف کوچک شامل :

لیوان و فنجان
چاقو ، قاشق و چنگال
البته چاقو ، قاشق و چنگال را باید در جا قاشقی قرار بدید اما اگر برای مثال چاقوی شما خیلی تیز است ، برای ایمنی بیشتر آن را به صورت خوابیده در سبد بالا قرار بدهید.

همچنین قسمت کثیف قاشق و چنگال را رو به بالا قرار بدید تا هنگام شستشو ، آب به خوبی به آن نفوذ کند.

مرحله دوم: مطمئن بشید که هیچ ظرفی باعث مسدود شدن بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی شما نمی شود پس بازوی آب پاش را با دستتان یک دور کامل بچرخانید تا از این موضوع مطمئن بشوید . اگر ظرفی باعث مسدود شدن بازوی آبپاش شده بود ، آن را به صورت صحیح در جای خود قرار بدهید.

مرحله سوم: حالا که ظرف ها را در جاهای مخصوص خود قرار دادید ، نوبت به استفاده از قرص ماشین ظرفشویی رسیده است. پیشنهاد ما ، خرید و استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش است که توسط اکثر سازنده های ماشین ظرفشویی پیشنهاد شده است.

یک عدد قرص ماشین ظرفشویی را داخل محفظه قرص ماشین ظرفشویی قرار بدهید و درب آن را ببندید.

مرحله چهارم: حالا باید برنامه شستشو مد نظرتان را نسبت به میزان کثیف بودن ظروف انتخاب کنید .

عملیات شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

بعد از شروع چرخه شستشو ، آب از آب پاش وارد ماشین ظرفشویی می شود و روی ظروف اسپری می شود و همچنین قرص ماشین ظرفشویی از محفظه مخصوص خود جدا می شود و به خاطر پاک کنندگی قوی ، تمام قسمت های ظروف را تمیز می کنند.

آب به صورت دائم روی ظروف پخش می شود تا تمام قسمت های کثیف ظروف به صورت کامل تمیز بشود.

و در پایان چرخه شستشوی اصلی، مجدد آب از دستگاه پمپاژ می‌شود، سپس آب تمیز همراه با دوز کمی از مواد شوینده، خشکی و درخشندگی ظروف شما را به همراه می آورد.

تفاوت بین قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم و دیگر محصولات مشابه

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم با دیگر محصولات مشابه در بازار تفاوت‌هایی دارد. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره شده است:

  • قدرت پاک کنندگی: قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم دارای قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به دیگر محصولات مشابه است.
  • ترکیبات: قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است که باعث افزایش کارایی آن می‌شود.
  • حجم بسته‌بندی: معمولا” قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم در بسته‌بندی‌های بزرگتری نسبت به دیگر محصولات مشابه عرضه می‌شود.
  • قابلیت‌های اضافی: برخی از مدل‌های قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم دارای قابلیت‌های اضافی مانند جلوگیری از رسوب آهک در ماشین ظرفشویی هستند.

به طور کلی، قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم با توجه به ترکیبات مختلف و قدرت پاک کنندگی بالاتر، به عنوان یکی از بهترین محصولات مشابه در بازار شناخته شده است.

نتیجه گیری:

قرص‌های ظرفشویی فینیش یکی از محصولات معروف در زمینه شستشوی ظروف است و از ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی برخوردار است که ممکن است برخی از آنها در تبلیغات عمومی به خوبی مورد تاکید قرار نگرفته باشد:

  1. تاثیر بر روی لکه‌ها و رسوبات: قرص‌های ظرفشویی فینیش معمولاً ترکیبات خاصی دارند که به خوبی لکه‌ها، رسوبات، و چربی‌ها را از ظروف و سرویس‌های آشپزخانه پاک می‌کنند.
  2. ضد باکتریال: برخی از این محصولات دارای ویژگی‌های ضد باکتریال هستند که می‌توانند باعث کاهش باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در ظروف شونده شوند.
  3. حفظ براقیت و شفافیت: مصرف قرص‌های ظرفشویی فینیش می‌تواند باعث حفظ براقیت و شفافیت ظروف و لوازم آشپزخانه شود.
  4. حاوی مواد نرم‌کننده آب: برخی از این محصولات مواد نرم‌کننده آب دارند که می‌تواند اثر آب سخت را کاهش دهد و از ایجاد رسوبات زنگ زنی جلوگیری کند.

به هر حال، ممکن است ویژگی‌ها و کاربردهای دقیق محصولات مختلف متفاوت باشد، لذا توصیه می‌شود همیشه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های تولیدکننده را مطالعه کرده و به نحو اصولی از محصولات استفاده کنید.

کاربردهای قرص ماشین ظرفشویی:

1-استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در لباسشویی

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در مخزن ماشین لباسشویی، نه تنها باعث می‌شود لباس‌ها تمیزتر و درخشان‌تر شود،بلکه بوی بد ماشین لباسشویی را بعد از یک بار شستن لباس‌ها با قرص ماشین ظرفشویی از بین می‌برد.

همچنین جهت جرم گیری ماشین لباسشویی 2 عدد قرص  را داخل محفظه ماشین لباسشویی  بیندازید. می‌توانید آنها را از قبل در مقداری آب هم حل کنید. سپس دمای ماشین لباسشویی  را روی ۱۴۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و آن را روشن کنید

2-لکه‌ها را از روی دیوارها و کف‌ پاک کنید

برای والدینی که کودکشان به نقاشی کشیدن روی دیوارها یا کفپوش علاقه دارد، قرص‌های ظرفشویی یکی از نجات‌دهنده‌ها است. شما می‌توانید با قرص‌های ماشین ظرفشویی خط‌های خودکار، مداد یا ماژیک را از روی دیوار و کف پاک کنید.برای تمیز کردن دیوارکافی است یک قرص ماشین ظرفشویی را در ۳.۵ لیتر آب گرم حل کنید. سپس با یک پارچه تمیز آغشته به این محلول، دیوار و کف را با محلول به دست آمده پاک کنید.

3-شستن لکه‌های توالت با قرص ظرفشویی

توالت‌ها مخصوصا توالت‌های فرنگی بسیار مستعد گرفتن لکه و جرم زرد رنگ هستند. برای مقابله با کثیفی مشکل ساز توالت، کافی است یک قرص ماشین ظرفشویی را سیفون توالت بیندازید. سپس صبر کنید تا قرص داخل آب، حل شده و یک محلول تشکیل شود. منبعد با هر بار کشیدن سیفون قرص نسبت به تمیز کردن لکه های سنگ توالت اقدام میکند

4- فر را با قرص ماشین ظرفشویی تمیز کنید

تمیز کردن سطوح داخلی و درب فر گاز یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. قرص‌های ماشین ظرفشویی برای پاک کردن این سطوح به خوبی عمل می‌کنند، به خصوص برای برق انداختن قسمت زیرین اجاق گاز که به سختی تمیز می‌شود.

یک قرص ماشین ظرفشویی را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم حل کنید. دستکش بپوشید و شروع به مالیدن مخلوط روی نواحی کثیف کنید. سپس با اسفنج یا دستمال کاغذی داخل فر را تمیز کنید.

5- لکه‌های زرد پیراهن‌های سفید را پاک کنید

لباس‌های سفید اغلب پس از استفاده طولانی مدت، به خصوص در ناحیه زیر بغلشان رنگ زرد می‌گیرند. برای از بین بردن این لکه‌ها، می‌توانید یک قرص را در یک تشت با آب گرم حل کنید و لباس را در آب بیندازید.

کمی صبر کنید تا قرص حل شود و لباس‌ را با آن بشویید تا از شر زردی و لکه‌ها خلاص شوید. این قرص‌ها حتی لکه‌های قدیمی را به خوبی پاک کرده و لباس شما سفیدتر می‌شود

سوالات متداول:

آیا قرص های ظرفشویی همیشه باید در قسمت مخصوص قرار داده شوند؟

اگر شما قرص را در پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید، احتمالاً زودتر از زمان مناسب حل می‌شود و در طول دوره پیش‌شستشو مصرف میشود و برای دوره شستشوی اصلی مایع ظرفشویی‌ای باقی نمی‌گذارد. این موجب کاهش کارایی شستشوی شما می‌شود. بنابراین، بهتر است همیشه قرص ماشین ظرفشویی را در قسمت مخصوص قرص ظرفشویی قرار دهید.

آیا باید پوشش پلاستیکی قرص ماشین ظرفشویی Finish® را بردارم؟

بسته به محصولی که خریداری کرده‌اید، ممکن است نیاز به برداشتن پوشش پلاستیکی قرص ماشین ظرفشویی داشته باشید یا نه. به طور کلی، اگر قرص به صورت جداگانه بسته بندی شده باشد، بله، باید پوشش پلاستیکی را قبل از استفاده بردارید. اما، اگر قرص در پوسته‌ای از پلاستیک شفاف و نازک قرار دارد، نباید آن را بردارید و خود پلاستیک در طول فرآیند شستشو به طور ایمن حل خواهد شد.
همیشه بهتر است دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی روی قرص ظرفشویی خود را بررسی کنید تا بفهمید آیا نیاز به برداشتن پوشش پلاستیکی قبل از استفاده دارید یا خیر.

آیا باید نمک و مایع جلا دهنده به ماشین ظرفشویی اضافه کنم؟

استفاده از نمک و مایع جلادهنده به شما برای دستیابی به عملکرد و نتایج بهینه در ماشین ظرفشویی شما توصیه می‌شود.
مایع جلادهنده برای اطمینان از دستیابی به ظروف بدون لکه و درخشان و کمک به عملکرد خشک کردن لازم است. این مایع به جلوگیری از چسبیدن قطرات آب به ظروف و ایجاد لکه‌های روی آن‌ها کمک می‌کند.
نمک نیز برای حفاظت از ماشین ظرفشویی شما در برابر تشکیل سنگ‌ریزه و نرم کردن آب برای شستشوی بهتر لازم است. آب سخت می‌تواند باعث تشکیل رسوبات معدنی در ماشین ظرفشویی شما شود که به مرور زمان عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
تبلت‌های چند منظوره مانند Finish Quantum Ultimate و Finish All in One، مایع جلادهنده و نمک را در خود جای داده‌اند. با این حال، در مناطق با آب سخت بسیار، همچنان توصیه می‌شود از محصولات جداگانه نمک و مایع جلادهنده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید و ماشین ظرفشویی خود را حفاظت کنید.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.