ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

dish

قطعاً در خانه یا محل کار، شما با ظرف شستن یا استفاده از ماشین ظرفشویی سروکار داشته‌اید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره ماشین و شوینده‌های ظرفشویی بیان نماییم که می‌تواند در شناخت شما نیز مؤثر باشد. با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

ماشین ظرفشویی

امروزه استفاده از تکنولوژی‌ها برای داشتن یک زندگی راحت، سبب شده است که بسیاری از مردم رو به استفاده از این تکنولوژی‌ها ازجمله ماشین‌ ظرف شویی و شوینده‌هایی همچون قرص ظرفشویی بیاورند. ماشین‌هایی که ممکن است در اکثر خانه‌ها بتوانید آن را پیدا کنید. قطعاً ماشین ظرفشویی چیزی نیست که بخواهد به‌تنهایی، کار شستن ظرف‌ها را انجام دهد و باید در کنار آن، از انواع شوینده‌های ماشین ظرفشویی هم نام برد که یکی از آن‌ها قرص ظرفشویی است و نیز هزاران شوینده دیگر.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

چگونگی کارکرد ماشین ظرفشویی

شاید چگونگی کار کردن این ماشین برای شما نیز جالب باشد. این ماشین ابتدا، آب را به درون خود تزریق می‌کند، سپس این آب با فشار لازم به ظروف برخورد می‌کند تا بتواند آن‌ها را تمیز گرداند. درنهایت آبی که همراه با کثیفی است، تخلیه شده و دوباره با استفاده از آب، فرآیند آبکشی نیز انجام‌شده و درنهایت اگر ماشین مجهز به خشک‌کن باشد، ظروف با هوای گرم خشک می‌شوند.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

نکات مهم در حین کار با این دستگاه

زمانی که شما از یک شوینده مثل قرص ظرفشویی و یک ماشین ظرف شویی استفاده می‌کنید، باید بدانید که این پایان ماجرا نیست و شما باید به یک سری نکات دیگر هم توجه کنید که به‌صورت خلاصه در موارد زیر بیان کرده‌ایم:

1) سعی کنید از تمامی ظرفیت ماشین استفاده کنید چراکه تعداد ظرف کمتر قرار نیست در انرژی و آب مصرفی صرفه‌جویی کند.
2) حتماً ظروف را قبل از قرار دادن درون ماشین ظرفشویی و استفاده از قرص ظرفشویی، از هرگونه ماده غذایی پاک نمایید.
3) سعی کنید بعد از استفاده از ظرفشویی، آن را تمیز کنید تا بتوانید عمر استفاده از آن را افزایش دهید.
4) از قرص ظرفشویی یا هر شوینده دیگری سعی کنید که با اندازه مشخص استفاده کنید.
5) برای خشک‌کردن ظرف‌ها نیز اگر ماشین شما مجهز به خشک‌کن است، از آن استفاده کنید و اگر خشک‌کن ندارد، با باز گذاشتن در ظرفشویی و استفاده از جریان هوای باز، ظروف خود را خشک کنید.

مزایای استفاده از ماشین و قرص ظرف شویی

ما دلایل زیر را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید نسبت به استفاده از این ماشین و مواد شوینده آن، آگاهی بیشتری کسب نمایید. مزایای استفاده از این وسیله عبارت است از:

مزایای استفاده از ماشین و قرص ظرف شویی

استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی برای شستن ظروف، بسیاری از مزایا را دارد که به شرح زیر است:

1- صرفه جویی در زمان: استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی به شما این امکان را می دهد که ظروف خود را به سرعت و به صورت همزمان شسته و خشک کنید و به این ترتیب صرفه جویی در زمان خود را تجربه کنید.

2- افزایش بهداشت: شستن ظروف به صورت دستی ممکن است باعث تماس با باکتری ها و ویروس ها شود. استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی باعث کاهش تماس با باکتری ها و ویروس ها می شود و می تواند به بهبود بهداشت خانواده شما کمک کند.

3- کاهش هزینه ها: شستن ظروف به صورت دستی نیاز به صرف هزینه برای خرید مواد شوینده، آب و انرژی دارد. استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی به شما این امکان را می دهد که هزینه های خود را کاهش دهید.

4- کاهش خستگی: شستن ظروف به صورت دستی ممکن است باعث خستگی و درد دست شود. استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی به شما این امکان را می دهد که از این مشکلات جلوگیری کنید.

5- شستشوی بهتر: ماشین و قرص ظرفشویی می توانند در شستشوی بهتر ظروف کمک کنند. این امکان را به شما می دهند تا با استفاده از برنامه های مختلف، روی ظروف خود فشار بیشتری بگذارید و آنها را بهتر شستشو دهید.

6- حفظ ظاهر ظروف: شستن ظروف به صورت دستی ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب دیدگی ظروف شود. استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی به شما این امکان را می دهد که ظروف خود را به صورت مناسب و بدون آسیب دیدگی شستشو دهید.

5) معمولاً در شستشوی دستی، میزان استفاده از شوینده‌ها بیشتر است لذا با استفاده از ماشین و قرص ظرفشویی و دیگر شوینده‌ها، این مقدار را کاهش دهید.
6) ترکیبات موجود در قرص ظرفشویی و سایر شوینده‌ها به نحوی است که خیال شما را از ضدعفونی ظروف راحت خواهند کرد.

قرص ظرفشویی و شوینده‌ها

اگر تا اینجا مقاله را دنبال کرده باشید، قطعاً می‌دانید که یک وجه مهم در استفاده از ماشین ظرف شویی، استفاده از محصولات ظرفشویی ازجمله شوینده‌ها و قرص ظرفشویی است.
شوینده‌هایی همچون قرص ظرفشویی و … که قطعاً با استفاده مناسب از آن‌ها می‌توانید از مزایایی که در بالا گفته شد نیز بهره ببرید.

انواع قرص ظرفشویی

یکی از شوینده‌هایی که معمولاً آن را به شما نیز توصیه می‌کنیم، قرص ظرفشویی است که معمولاً سه حالت کلی به نام‌های معمولی، کوانتوم و همه‌کاره را می‌توان در قرص ظرفشویی در نظر گرفت.
این سه نوع قرص ظرفشویی در شستشو، ایجاد درخشندگی و تمیزی و همین‌طور ترکیبات داخلی، با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع قرص های ماشین ظرفشویی در پارلاک مارکت موجود میباشد که شما میتوانید به راحتی سفارش دهید.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

چگونه از قرص ظرفشویی استفاده کنیم؟

استفاده از قرص ظرفشویی بسیار ساده است و مراحل زیر را می توانید برای استفاده از آن دنبال کنید:

1- قبل از هر چیزی، مطمئن شوید که قرص ظرفشویی مورد استفاده شما برای نوع ظرفی که می‌خواهید شستشو دهید مناسب است. برای مثال، برخی از قرص های ظرفشویی ممکن است برای ظروف مستقیماً به آب نیاز داشته باشند و برخی دیگر هم باید در جعبه هایی قرار داده شوند.

2- قرص را در جای مخصوص قرار دهید. این قسمت معمولاً در درب قرصشویی قرار دارد.

3- قرص را با دستان خشک برداشته و به داخل جای مخصوصش در قرصشویی قرار دهید.

4- در صورتی که قرص ظرفشویی به آب نیاز دارد، آن را در آب حل کنید و سپس قرص را در جای مناسبش در قرصشویی قرار دهید.

5- در صورتی که قرص ظرفشویی در جعبه ای قرار دارد، آن را به دقت برای شستشوی ظروف آماده کنید.

6- بسته به نوع قرص ظرفشویی، می توانید یک برنامه خاص را برای شستشوی ظروف انتخاب کنید. برای مثال، برخی از قرص های ظرفشویی برای شستشوی ظروف بیشتر چایی و کاهو مناسب هستند و برخی دیگر برای شستشوی ظروف چربی بیشتر مناسب هستند.

7- قرص را در جای مخصوصش در قرصشویی قرار دهید و دوره شستشو را شروع کنید.

8- پس از اتمام دوره شستشو، قرص ظرفشویی را از جای خود در قرصشویی خارج کنید.

9- ظروف خود را از داخل قرصشویی برداشته و با دستان خشک خشک کنید.

بهتر است قبل از استفاده از قرص ظرفشویی، دستورالعمل های تولید کننده را به دقت مطالعه کنید و از نوع و مدل مناسب برای ظروف خود استفاده کنید.

توجه به پودر ماشین ظرف شویی

از محصولات ظرفشویی دیگری که علاوه بر قرص ظرفشویی شما می‌توانید استفاده کنید، پودر ماشین ظرفشویی است.
کارایی این نوع پودرها نیز همچون قرص ظرفشویی هست و می‌تواند تمیزی و درخشندگی را برای ظروف شما به ارمغان آورد.
برای استفاده از این پودرها هم باید با توجه به نوع برندی که از آن استفاده می‌کنید، جایگاه مربوط به پودر را پیدا کرده و پودر را به مقدار مناسب درون ماشین بریزید.

برخی از مواد شیمیایی موجود در پودر ماشین ظرفشویی عبارتند از:

1- آنزیم ها: برای شستشوی لکه های چای، قهوه، قرمزی و چربی.

2- سولفات: برای شستشوی ظروف سفید و پوشش داده شده با چینی.

3- سیلیکات: برای جلوگیری از رسوبات سخت و رسوبات آهنی در داخل ماشین ظرفشویی.

4- کربنات: برای شستشوی لکه های چربی و رسوبات روی ظروف.

5- کلرید: برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها در داخل ماشین ظرفشویی.

در استفاده از پودر ماشین ظرفشویی، باید دستورالعمل های تولید کننده را دقیقاً رعایت کرده و مقدار مناسبی از پودر را در محفظه شوینده در ماشین قرار داد. همچنین، باید مطمئن شوید که پودر ماشین ظرفشویی مورد استفاده شما برای نوع ظرفی که می‌خواهید شستشو دهید مناسب است. برای مثال، برخی از پودرهای ماشین ظرفشویی برای ظروف سفید و برخی دیگر برای ظروف رنگی، پلاستیکی یا استیل مناسب هستند.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

نمک و استفاده آن در ماشین ظرفشویی

معمولاً امروزه از آبی برای شستشو استفاده می‌شود که سختی خاص خودش را داشته و این عامل باعث می‌شود روی کیفیت دستگاه و همچنین شوینده‌هایی همچون قرص ظرفشویی نیز اثر بگذارد.
ما استفاده از نمک ماشین ظرف شویی را به این دلیل توصیه می‌کنیم که باعث نرم شدن آب ورودی شده و می‌تواند کیفیت شستشوی شما را بیشتر از قبل کند.

دقت داشته باشید که این نمک باید خالص باشد چراکه وجود املاح و ناخالصی‌ها باعث خواهد شد تا نرم شدن آب به شکل خوبی انجام نگیرد.
برای استفاده از نمک فقط کافی است که درب دستگاه خود را باز کرده و سپس دریچه‌ای که مربوط به نمک است (این دریچه با نشان salt مشخص شده است) را باز کرده و با قیف مخصوص باید نمک را درون دستگاه بریزید.

استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرف شویی

جرم‌گیر در کنار استفاده از قرص ظرفشویی و سایر شوینده‌ها از اهمیت بالایی برای ماشین ظرفشویی برخوردار است.
درگذر زمان و استفاده‌ی زیاد از ماشین باعث می‌شود که در قسمت‌های مختلف دستگاه اعم از فیلترها، لوله‌ها، پمپ‌ها و … شاهد حضور جرم‌ها و اختلال باشیم که استفاده از جرم‌گیر به‌صورت منظم می‌تواند باعث افزایش عمر دستگاه و تمیزی بیشتر ظروف شما شود.

توصیه ما به شما این است که در فواصل ماهانه، یک‌بار بتوانید از این جرم‌گیرها استفاده نمایید تا بازدهی دستگاه خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

انواع جرم گیر های قوی با برند های معتبر در پارلاک مارکت موجود است که شما به راحتی میتوانید سفارش دهید.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره

درخشندگی بیشتر با جلا دهنده ماشین ظرفشویی

جلا دهنده نیز از دیگر محصولات و شوینده‌های ظرفشویی است که می‌‎تواند باقدرت، تمامی لکه‌ها را از سطح ظروف شما از بین برده و به درخشندگی ظروف شما نیز کمک زیادی بکند.
مایع جلا دهنده را به تمام افرادی که روی تمیزی ظروف وسواس دارند توصیه می‌کنیم چراکه تنها درخشندگی و جلای بیشتر را به شما هدیه خواهد داد.

انواع جلا دهنده های قوی با برند های معتبر در پارلاک مارکت موجود است که شما به راحتی میتوانید سفارش دهید.

ماشین ظرفشویی و 10 نکته مهم درباره آن(همه چی درباره ظرفشویی)

بوی خوش دستگاه با بوگیر

از دیگر شوینده‌ها و محصولات ماشین ظرف شویی که شما می‌توانید در کنار قرص ظرفشویی، نمک، جرم‌گیر و … از آن استفاده کنید، بوگیرها هستند.
به‌هرحال شما از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید تا بتوانید انواع جرم‌ها و کثیفی‌هایی که روی ظروف است را پاک نمایید و این عامل گاهی باعث می‌شود تا زمانی که در ماشین را باز می‌کنید با یک بوی بدی مواجه شوید.

لذا توصیه ما استفاده از بوگیر ماشین ظرف شویی است تا بتوانید در هنگام استفاده از آن، بوی ناخوشایند را بعد از کار با ماشین ظرفشویی از بین ببرید. البته دقت داشته باشید این بوگیرها در دو نوع جامد و مایع هستند.

نکات مهم در خرید محصولات و ماشین ظرفشویی

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی و نیز شوینده‌‌های آن قطعاً باید به یک سری نکات کلی دقت کنید تا بتوانید خرید خوبی را داشته باشید که در موارد زیر نکاتی را به شما ارائه نموده‌ایم:

1) سعی کنید در ابتدا قبل از خرید، یک سری تحقیقات از بازاریان و اطرافیان خود داشته باشید تا بتوانید بهترین کیفیت و نوع ماشین ظرفشویی را برای خودتان انتخاب نمایید.
2) به مقادیر مصرفی برق و آبی که این ماشین نیاز دارد، توجه کافی را داشته باشید تا در آینده با مصرف زیاد مواجه نشوید.

3) در خرید قرص ظرفشویی و سایر شوینده‌ها حتماً به تاریخ انقضای آن‌ها دقت کافی را داشته باشید چراکه اگر مثلاً قرص ظرفشویی شما تاریخ گذشته باشد، باعث می‌شود در دمای مشخص از آب حتی حل‌نشده و قطعاً در آینده می‌تواند مشکلاتی را متوجه ماشین ظرفشویی شما بکند.

4) دقت داشته باشید که در هنگام خرید، دیواره‌های ماشین ظرفشویی شما عایق باشند چراکه در کل ماشین‌های ظرفشویی، پرسروصدا هستند و انتخاب عایق خواهد توانست این سروصداها را برای شما کمتر از قبل گرداند.
5) دقت داشته باشید اگر ماشین ظرفشویی باحالت خشک‌کن را می‌خرید، باید بدانید که این مدل‌ها برق بیشتری را مصرف خواهند کرد و از نوع کم‌مصرف نخواهند بود.

6) خدمات پس از فروش و ارائه تضمین هم نه‌تنها درباره ماشین‌های ظرفشویی بلکه درباره هر نوع محصولی که خرید می‌کنید، می‌تواند نکته‌ای قابل‌توجه باشد.
7) در هنگام خرید حتماً درباره زمانی که این ماشین‌ها، ظروف شما را می‌شویند نیز اطلاعات کسب نمایید تا بتوانید ماشین ظرفشویی با بهترین بازه زمانی خرید کنید.

نگهداری از این دستگاه

در نگهداری از ماشین‌های ظرفشویی و شوینده‌هایی نظیر قرص ظرفشویی نیز شما باید نکات مهمی را رعایت کنید.
نکاتی که در مراحل قبل به برخی از آن‌ها اشاره کردیم و در اینجا به‌صورت مختصر می‌خواهیم درباره آن‌ها صبحت کنیم:

1) استفاده از مایع جرم‌گیر که قطعاً خواهد توانست هرگونه جرمی را از بخش‌های مختلف دستگاه از بین رفته و در نگهداری ماشین مؤثر خواهد بود.
2) یکی از قسمت‌های بسیار مهم در ماشین ظرفشویی، فیلترها هستند که تمیز کردن آن‌ها خیلی می‌تواند در طول عمر ماشین ظرفشویی شما مهم باشد لذا سعی کنید که ماهانه، حتماً یک‌بار هم شده، فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید.

3) حتماً ظروفی که درون ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید، باید تمیز باشند. درست است که برخی از ماشین‌های ظرفشویی مجهز به آسیاب هستند و این ذرات غذایی را خردکرده و از بین می‌برند اما دقت داشته باشید که برخی از ماشین‌ها هم مجهز به این سیستم نبوده پس این دقت را داشته باشید که ظروف را ابتدا تمیز کرده و سپس آن‌ها را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.

4) قطعاً استفاده از قرص ظرفشویی بی‌کیفیت درگذر زمان نیز خواهد توانست اثرات بدی را روی ماشین ظرفشویی شما بگذارد البته این موضوع فقط درباره قرص ظرفشویی نیست و درباره هر نوع شوینده دیگری که درون ماشین ظرفشویی قرار است استفاده کنید، صادق است پس سعی کنید که از بهترین کیفیت استفاده نمایید.

ماشین ظرفشویی و کدام برند؟

زمانی که در بازار به دنبال ماشین و قرص ظرفشویی هستید، قطعاً با برندها و مارک‌های مختلفی ممکن است سروکار داشته باشید که انتخاب شما را سخت کنند.
برندهایی مثل اسنوا، ال‌جی، سامسونگ، بوش و … که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان بوده و ضمن تفاوت با دیگری، همگی از تولیدکنندگان مهم ماشین ظرفشویی هستند.

البته در عرضه قرص ظرفشویی و سایر شوینده‌ها نیز شرکت‌هایی نظیر پریل، فینیش و … هم فعالیت دارند که مشتریان خاص خودشان را دارند.

محصولات هر دو برند فینیش و فیری و پریل در سایت پارلاک برای سفارش شما وجود دارد.

توصیه ما نیز به شما استفاده ماشین ظرفشویی از برند ال‌جی و بوش است که در تصویر بالا هم مشخص است که محوبیت این دو برند از دیگر برندها بالاتر است.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.