آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها

hair

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها

جنس انواع مو

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها موها ازنظر ضخامت به سه دسته تقسیم میشود:

1. موهای نازک

2. موهای معمولی

3. موهای ضخیم

مو های نازک

موهای نازک به موهایی گفته می شود که از حد طبیعی نازک تر بوده و نرم بودن آنها را می توان با دیدن و یا لمس کردن تشخیص داد.

 مو های معمولی

مویی که دارای ضخامتی متوسط باشد. موهای معمولی در مقابل مواد شیمیائی مقاوم می باشند و بعد از رنگ یا دکلره معمولاً حالت و زبری موهای ضخیم را پیدا می کنند.

مو های ضخیم

این موها با نگاه و یا لمس کردن کاملاً شناخته شده و از موی طبیعی ضخیم تر می باشند.

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها سه دسته است:

1- موهای ظریف : در صورت و دست و پا و برخی نواحی دیگر بخصوص در بدن کودکان و بانوان

2- موهای زبر و کوتاه: مانند موهای ابرو و مژه و همچنین موهای داخل بینی و گوش ها

3- موهای بلند و نرم : در سر و زیر بغل و غیره

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها

آشنایی با انواع مو و شکل طبیعی موها برحسب نژاد و افراد، متفاوت استکه می توان آن ها را به چهار دسته تقسیم کرد:

  1. موهای صاف
  2. موهای مواج
  3. موهای فرفری
  4. موهای خیلی فر و وزوزی

1.موهای صاف

اگر موهای شما پیچ و تاب و موجی ندارد موهای شما صاف است. افرادی که موهای صاف دارند، بیشتر موهایشان چرب می شود زیرا روغن های طبیعی سرشان راحت تر پایین ریخته می شود. مانندسایر انواع مو این موها نیز بسیار زیبا هستند اما برخی از افراد که موهایشان صاف است دوست دارند به موهایشان پیچ و تاب دهند که می توانند با فر کننده مو این کار را انجام دهند. در حالی که مراقبت از موهای صاف نسبتا آسان است اما حجم دهی و حالت دادن به آن سخت است.

انواع مو و شکل طبیعی موها

2.موهای مواج

اگرموهایتان حالت فر دارد اما فرها بیشتر شکل «S» هستند تا سیم پیچ، یعنی موهای شما از نوع مواج است.این نوع موها خیلی خشک یا خیلی چرب نیستند. مانند موهای صاف، این نوع جنس مو هم دارای مدل های مختلفی است.

انواع مو و شکل طبیعی موها

3.موهای فرفری

این موها فرفری تر از موهای مواج هستند.اگر چه منظم کردن موها در بعضی مواقع دشوار است اما اصلا نیازی نیست که هر روز موهایتان را بشویید زیرا موهایتان خیلی خشک تر از موهای صاف است. در حالی که مدل های مختلفی برای کوتاهی این مدل مو وجود دارد.

انواع مو و شکل طبیعی موها

4.موهای خیلی فر و وزوزی

موهای خیلی فر (در اصطلاح سیم تلفنی) نوعی از موهای مجعد است که بسیار زبر هستند و ترکیبی از فرم های مو به شکل «Z» و «S» هستند. خانم هایی که این مدل موها را دارند از ترس این که موهای آشفته ای داشته باشند، معمولا موهای خود را کوتاه نگه می دارند اما استایل های مختلفی برای کوتاهی این مدل موها وجود دارد که می توانند از آن ها استفاده کنند. 

انواع مو و شکل طبیعی موها

منافذ مو:

توانایی مو در جذب رطوبت و مواد موجود در محصولات بهداشتی مرتبط با مو است. اگرچه منافذ مو برخلاف بافت و ساختار مو، چندان مورد توجه افراد نیست، اما دانستن اینکه منافذ موهایتان چگونه است، کمک می کند که به راحتی تعیین کنید که باید از چه محصولاتی برای مراقبت از موهایتان استفاده کنید.

کرم مو های فر الیدور Elidor

مو با منافذ زیاد:

موهای دارای منافذ زیاد، به علت شکستگی های زیاد اطراف بیرونی ترین لایه ساقه مو مستعد آسیب بیشتری هستند زیرا به سرعت مواد شیمیایی موجود در محصولات مو را جذب خود می کنند. برای اینگونه موها، بهتر است که از حالت دهنده های حرارتی (مانند اتوی مو) و استفاده از مواد شیمیایی تند و بی کیفیت، که سبب خشک تر شدن و آسیب دیدن بیشتر مو می شوند، اجتناب شود.

مو با منافذ نرمال:

موهای دارای تخلخل نرمال، کمتر مستعد آسیب دیدن هستند. این گونه موها مقدار متعادلی از رطوبت را جذب خود می کنند. اگر دارای چنین موهایی باشید، بعد شستن آن ها، حسی مرطوب اما نه چسبنده روی مو خواهید داشت. این نوع از مو نیاز به مراقبت خاصی نداشته و معمولاً انواع مدل های مو بر روی آن ها به خوبی باقی می ماند.

مو با منافذ کم:

این موها معمولاً دیرتر از دو نوع دیگر خشک می شوند. موهای با منافذ کم، موهایی هستند که از جذب آب یا رطوبت به درون تارهای مو جلوگیری می کنند. در موهای با تخلخل کم، آب تمایل دارد که بر روی موها باقی بماند و محصولات مورد استفاده برای مراقبت از مو، به جای اینکه به داخل مو نفوذ کنند در لایه بیرونی آن باقی می مانند. در این حالت،موها پس از شستشو به مدت طولانی تری مرطوب باقی می مانند و حسی چسبنده روی سر ایجاد می کنند.

تراکم مو:

تراکم موهای شما در واقع نشان دهنده این است که چه مقدار مو بر روی سر خود دارید. تراکم مو با ضخامت مو متفاوت است.

تراکم کم:

اگر می توانید پوست سر خود را ببینید، پس دانسیته موهای شما کم است. در این حالت گفته می شود موهایی کم پشت دارید.

تراکم متوسط:

اگر شما می توانید به طور جزیی و از زیر موهایتان، پوست سر خود را ببینید، موهای شما دارای تراکم متوسط است.

تراکم زیاد:

اگر به سختی بتوانید پوست سر خود را ببینید، شما دارای موهایی متراکم هستید.

قابلیت کشسانی مو:

قابلیت کشسانی مو، به معنی طولی است که یک رشته مو می تواند کش بیاید، قبل از اینکه به حالت اولیه خود برگردد. این مشخصه یکی از نشانه های بسیار مهم سلامت مو است. مو با قابلیت کشسانی بالا، دارای درخشندگی زیاد و جهش خوب است و به عنوان قوی ترین نوع مو شناخته می شود.

قابلیت کشسانی زیاد:

اگر موهای شما زیادی کش آمد بدون اینکه فوراً پاره شود، نشان دهنده این است که موهای شما قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. این به این معنی است که شما موهایی قوی دارید.

قابلیت کشسانی متوسط:

اگر موهای شما قبل از پاره شدن تا حدودی کش آمد، این نشان دهنده قابلیت کشسانی متوسط است.ا

قابلیت کشسانی کم:

اگر مو بلافاصله پس از کشیدن پاره شد، یعنی قابلیت کشسانی پایینی دارد. موهای با خاصیت ارتجاعی کم، تمایل بیشتری به شکستن و خم شدن دارند. استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ و دکلره باعث کاهش قابلیت کشسانی مو می گردد.

میزان چربی مو

اگر پوست سر شما شرایط خوبی نداشته باشد، قطعاً تارهای موی شما نیز شرایط خوبی نخواهند داشت. به همین خاطر دانستن اینکه چقدر موهای شما چرب است، کمک می کند تا بفهمید هرچند وقت نیاز دارید که موهایتان را بشویید.

نوع پوست سر (از نظر چرب و یا خشک بودن):

تعیین مو از لحاظ چرب و یا خشک بودن آن تا حدودی سخت است. افراد دارای موهای خشک به دنبال محصولات مرطوب کننده قوی یا ترمیم کننده هستند، در حالی که افراد دارای موهای چرب به دنبال شامپوهای درخشان کننده و پاک کننده عمقی هستند.عوامل دیگری نیز بر نوع مو تاثیرگذار هستند، نظیر ژنتیک، بهداشت فردی، هورمون ها و تغذیه فرد، اما جنسیت، بلندی و کوتاهی مو تاثیری بر چرب و یا خشک بودن مو ندارد.

موهای چرب:

موی چرب یعنی بدن برای جبران کمبود رطوبت یا همان خشکی پوست سر، چربی اضافه تولید می کند. این چربی به نام سبوم شناخته می شود که ترکیبی از اسیدهای چرب و سلول های پوستی مرده است.

پوست سر چرب به دلیل عدم تعادل در هورمون بدن نیز به وجود می آید. عدم تعادل هورمونی به دلایل مختلفی نظیر بارداری، استفاده از داروهای هورمونی نظیر داروهای نازایی و استروئیدها و تغییرات هورمونی در فرآیند رشد هر شخص می تواند رخ دهد. تحقیقات نشان می دهند که پوست سر چرب در نتیجه مصرف ویتامین B-2 و اسیدهای چرب نیز می تواند به وجود آید.

مراقبت از موهای چرب

اگر پوست سری چرب دارید، سعی کنید که موهایتان را با شامپوها و نرم کننده های ملایم مخصوص پوست چرب و یا شامپوهای فاقد روغن (مانند شامپو بچه) بشویید. اگر افراد دارای پوست سر چرب از شامپوهای مخصوص پوست خشک و یا شامپوهای حاوی روغن استفاده کنند

افرادی با موی چرب نباید زیاد از حالت دهنده های مو نظیر سرم ها، کرم ها، ژل ها و اسپری ها استفاده کنند و یا بهتر است اصلاً از این محصولات استفاده نکنند.

موهای خشک:

خشکی مو منجر به ایجاد فولیکول های آسیب دیده و شکننده می شود، که به راحتی آسیب دیده و می شکنند. آسیب دیدن موها به دلیل شستشوی بیش از حد، استفاده از مواد شیمیایی بر روی مو و همچنین استفاده از محصولات موی بر پایه الکل، تشدید می شوند.

روش تشخیص پوست خشک و چرب:

موهای خود را بشویید و پیش از اینکه به رختخواب بروید، اجازه دهید که موهایتان در هوا خشک شود. وقتی که از خواب بیدار شدید، یک دستمال برداشته و بر روی پوست سر خود فشار دهید. این کار را به ویژه در نزدیک تاج مو و پشت گوش هایتان انجام دهید. مقدار چربی که به دستمال می چسبد، تعیین می کند که موهایتان چقدر چرب است.

موهای چرب:

اگر حجم زیادی از چربی و روغن روی دستمال وجود داشت، شما دارای مو و پوست سر چرب هستید. این بدین معنی است که شما باید ۴ تا ۵ بار در هفته موهایتان را بشویید.

موهای معمولی:

اگر اثر بسیار کمی از چربی روی دستمال به وجود آمد، شما پوست سری نرمال دارید. شما می توانید موهایتان را یک تا ۲ بار در هفته بشویید.

موهای خشک:

اگر اثری از چربی بر روی دستمال باقی نماند، به این معنی است که موهای شما خشک است. این نشان دهنده نبودن رطوبت در مو و پوست سر شما است.

موهای مختلط:

اگر اثرات چربی بر روی دستمال، با مالیدن آن روی برخی از قسمت های پوست سر باقی ماند، این نشان می دهد که دارای موهایی مختلط هستید. در این شرایط، اغلب موهای پشت گوش ها و بالای شقیقه ها مقدار چربی بیشتری دارند.

اگر سرتان پوسته پوسته می شود، احتمالاً پوست سرتان خشک است و باید از شامپوهای مرطوب کننده و محصولات مراقبت از موهای خشک استفاده کنید.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.