پوشک پریما راه حلی کامل برای راحتی و حفاظت از کودک

پوشک چیست :

پوشک یک نوع لباس زیرین یکبار مصرف است که برای جذب و جمع آوری ادرار و مدفوع کودکان و نوزادان استفاده می شود. پوشک ها اغلب از مواد نرم و جذب کننده تشکیل شده اند و برای جلوگیری از نشت ادرار و مدفوع به کودک کمک می کنند. پوشک ها به دو نوع دسته بندی می شوند: پوشک بزرگسالان و پوشک کودکان. پوشک های بزرگسالان برای بزرگسالانی طراحی شده اند که به دلایل مختلفی نمی توانند به صورت معمول از دستگاه تناسلی خود استفاده کنند، در حالی که پوشک های کودکان برای جمع آوری ادرار و مدفوع نوزادان و کودکان کوچک تا سن چند سالگی استفاده می شود.

تأثیر پوشک بر پوست :

اگر در هنگام خرید پوشک بچه، اصول بهداشتی رعایت نشود و پوشک به موقع تعویض و پاک نشود و کرم‌های لازم برای جلوگیری از التهاب‌ها و جوش‌ها زده نشود، باعث ایجاد التهابات، جوش‌ها و کهیرهای خطرناک می‌شود که ممکن است بیماری‌های عفونی را به دنبال داشته باشد.

پس از هر بار تغییر پوشک یا هر بار خیس شدن پوشک، باید آن را تعویض کرده و از آب ولرم و حوله تمیز برای پاک کردن نواحی حساس استفاده کرده و پودر یا روغن بچه را برای جلوگیری از سوختگی پوست استفاده کنید. سوختگی پوست ناشی از پوشک کردن، معمولاً باعث تورم قرمز و دردناک می‌شود که پس از چند روز با استفاده از آب گرم و چرب کردن پوست و عدم استفاده از پوشک، بهبود می‌یابد. اگر سوختگی پوست پس از سه روز مراقبت خوب نشد یا بدتر شد، باید با پزشک تماس گرفت.

مواد موجود در پوشک بچه

لایهٔ بیرونی پوشک بچه

شرکت‌های سازنده پوشک بچه، نمی‌توانند جزئیات مواد استفاده شده در ساخت پوشک را روی بسته‌بندی محصول خود قید کنند. با این حال، لایهٔ بیرونی پوشک معمولاً از فیلم‌های پلی‌اتیلن ساخته شده است و لایهٔ داخلی آن با پوست کودک تماس دارد که معمولاً از پلی‌پروپیلن ساخته شده است. هر دوی این مواد برای پوست جوان کودکان کاملاً ایمن تلقی می‌شود. برخی از شرکت‌ها کیفیت لایهٔ داخلی پوشک را با افزودن آلوئه‌ورا، ویتامین E و ترکیبات سازگار با پوست افزایش می‌دهند.

هستۀ جاذب یا لایهٔ درونی پوشک بچه

هستۀ جاذب در وسط پوشک شامل ماده‌ای به نام خمیر چوب است که معمولاً با کلر سفید شده و پلیمرهای فوق‌العاده جاذب، معمولاً سدیم پلی‌اکریلات ترکیبی است که می‌تواند تا ۳۰ برابر وزن خود ادرار جذب کند. این ترکیب به پوشک‌ها قدرت جذب بیشتری می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که نازک‌تر شوند و در خشک نگه داشتن کودکان کارآمدتر باشند.

رنگ و عطر پوشک بچه

بسیاری از پوشک‌های یک‌بارمصرف، رنگ و عطر دارند. با این حال، بسیاری از شرکت‌های سازنده پوشک، عطر و رنگ را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی حذف کرده‌اند.

انواع پوشک بچه :

کهنه بچه


یکی از مزایای خوب این نوع پوشک، شست و شوی آسان و هزینه‌ی کم آن است؛ اما این نوع پوشک‌ها راحت نیستند و شستشو و خشک کردن آن‌ها نیاز به صبر و حوصله دارد. همچنین برای کودکان بزرگتر می‌توان از شورت‌های آموزشی استفاده کرد.

 پوشک‌های پارچه‌ای یا شورت آموزشی پارچه‌ای

این نوع پوشک‌ها، به شکل پوشک دوخته شده با دکمه و کش طراحی شده‌اند.تا به‌درستی روی پای بچه قرار گیرند.  اما طبیعی‌ست که بعد از دو تا سه ساعت ممکن است پس بدهند و باید حواستان باشد.

پوشک شورتی

این نوع پوشک، مانند یک شورت طراحی شده است و هیچ پارچه‌ای در آن وجود ندارد. برای کودکانی که دستشویی رفتن را یاد می‌گیرند، مناسب است.

پوشک استخری

این نوع پوشک برای حمام و استخر مناسب است و ضدآب هستند.

پوشک‌های معمولی

این نوع پوشک‌ها، با چسب در سایزهای گوناگون تولید می‌شوند. در ادامه مقاله، درباره‌ی ریزه‌کاری‌های آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

پوشک پریما :

پوشک پریما راه حلی کامل برای راحتی و حفاظت از کودک شما طراحی شده است که از مواد نرم و باکیفیت ساخته شده اند که روی پوست ظریف کودک شما ملایم و ضد حساسیت است و همچنین با جذب عالی راهی برای خشک و راحت نگه داشتن کودک شما فراهم می کند.

محصولات بهداشتی پریما تولید کننده پیشرو پوشک بچه و سایر محصولات بهداشتی است . این برند از سال 1958 وارد تجارت شده‌ است . پوشک‌های پریما به دلیل کیفیت بالا و طراحی خلاقانه‌شان که شامل ویژگی‌هایی مانند نشانگر رطوبت است، شهرت دارد . پریما طیف وسیعی از اندازه های پوشک را برای رفع نیازهای نوزادان در مراحل مختلف رشد ارائه می دهد .

پوشک پریما
پوشک پریما راه حلی کامل برای راحتی و حفاظت از کودک

تفاوت پوشک اصلی و تقلبی پریما

پوشک های اصلی پریما توسط سازنده رسمی با مواد مرغوب ساخته می شوند و تحت فرآیندهای کنترل کیفیت دقیق قرار می گیرند . از طرفی پوشک های تقلبی پریما توسط تولیدکنندگان غیرمجاز و با استفاده از مواد بی کیفیت تولید می شوند و تحت هیچ گونه فرآیند کنترل کیفی قرار نمی گیرند. در نتیجه، پوشک های تقلبی Prima ممکن است سطح راحتی و محافظتی مشابه با پوشک های اصلی نداشته باشند و حتی ممکن است باعث تحریک پوست یا سایر مشکلات پوستی کودک شوند .

پوشک پریما راه حلی کامل برای راحتی و حفاظت از کودک

آیا پوشک های تقلبی پریما برای نوزادان مضر است ؟

پوشک های تقلبی پریما ممکن است مانند پوشک های اصلی Prima تحت کنترل کیفیت و تست ایمنی قرار نگرفته باشند . این بدان معنی است که آن ممکن است سطح یکسانی از محافظت و راحتی را برای نوزادان فراهم نکند . علاوه بر این، پوشک های تقلبی ممکن است حاوی مواد مضر یا مواد شیمیایی باشد که می تواند برای نوزادان خطرناک باشد . این مهم است که همیشه پوشک را از منابع معتبر خریداری کنید تا از ایمنی و سلامت کودک خود اطمینان حاصل کنید که شما میتوانید با مراجعه به سایت پارلاک مارکت این محصول را تهیه کنید .

پوشک بچه هر از چند ساعت یکبار باید تعویض شود ؟

گذاشتن کودک در پوشک خیس یا کثیف برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند بثورات پوستی یا عفونت مجاری ادراری شود . تعویض منظم پوشک کودک برای حفظ بهداشت و جلوگیری از بروز این مسائل بسیار مهم است . باکتری های باقی مانده ممکن است منجر به عفونت مثانه شود (به ویژه در نوزادان دختر).
به علاوه، پوشک کثیف می تواند باعث نشتی شود، و این آشفتگی می تواند به لباس، گهواره، صندلی ماشین کودک شما سرایت کند. ساده ترین راه برای جلوگیری از آشفتگی کودک، تعویض مکرر پوشک است . متخصصان توصیه می کنند که پوشک نوزاد خود را هر دو تا سه ساعت یکبار تعویض کنید چون نوزاد شما ممکن است هر یک تا سه ساعت یکبار ادرار کند و بین دو تا پنج بار در روز اجابت مزاج داشته باشد .

زمان تعویض پوشک پریما
پوشک پریما راه حلی کامل برای راحتی و حفاظت از کودک

چه علائمی نشان می دهد که پوشک کودک باید تعویض شود ؟

1 . نوزادان اغلب هنگام خیس بودن پوشک خود علائمی از ناراحتی یا گیجی نشان می دهند . می توانید پوشک را با استفاده از انگشت خود برای ارزیابی خیسی بررسی کنید .

2 . پوشک پریما دارای نشانگر تعویض پوشک است که شما می توانید از این راه تشخیص دهید که پوشک پر شده است یا نه . به این صورت که روی پوشک یک نوار زرد رنگ است که بعد از پر شدن نشانگر به رنگ آبی در می آید و شما متوجه پر بودن پوشک می شوید .

انواع مختلف پوشک پریما :

1 . Prima Premium Care :

این نوع پیشرفته ترین پوشک پریما است که برای ایجاد راحتی و محافظت عالی برای کودک شما طراحی شده است . این پوشک دارای یک لایه بیرونی نرم و قابل تنفس و یک نشانگر رطوبت است تا زمانی که زمان تعویض فرا رسیده است به شما هشدار دهد .

2 . پریما بیبی :

این پوشک استاندارد پریما است که برای استفاده روزمره مناسب است . این محصول دارای یک هسته جاذب ، برای جذب بهتر ادرار و مدفوع کودک است .

3 . Prima Comfort :

این پوشک با بالشتک اضافی طراحی شده است تا راحتی بیشتری را برای کودک شما فراهم کند . همچنین این محصول دارای یک لایه بیرونی نرم و پارچه مانند و نشانگر رطوبت است.

4 . Prima Active Baby :

این پوشک برای نوزادان فعالی که همیشه در حال حرکت هستند طراحی شده است . این پوشک دارای یک کمربند کشسان و پانل های جانبی برای تناسب ایمن ، و همچنین یک هسته جاذب برای خشک نگه داشتن کودک شما است .

5 . Prima Sleep & Play :

این پوشک برای محافظت بیشتر در طول شب یا در طول زمان بازی طولانی طراحی شده است . این محصول دارای یک هسته فوق العاده جاذب و یک لایه بیرونی نرم و قابل تنفس برای راحت نگه داشتن کودک شما طراحی شده است .

سایز بندی پوشک پریما

مهم است که توجه داشته باشید که محدوده وزن برای هر اندازه تقریبی است و ممکن است بسته به اندازه و شکل فردی کودک شما متفاوت باشد. بهتر است مرتباً تناسب پوشک را بررسی کنید و اندازه آن را در صورت نیاز تنظیم کنید . اگر پوشک خیلی تنگ یا خیلی شل باشد ، ممکن است باعث ناراحتی یا نشتی شود .

علاوه بر اندازه‌های استاندارد ، پریما طیف وسیعی از اندازه‌های تخصصی را برای نوزادان خیلی کوچک و کودکان بزرگتری که ممکن است همچنان به پوشک نیاز داشته باشند ، ارائه می‌ دهد . این اندازه ها به گونه ای طراحی شده اند که تناسب راحت و ایمن را برای نوزادان و کودکان در هر سن و اندازه ای فراهم کنند .

سایز بندی پوشک پریما :

  • سایز 0 : برای نوزادان حداکثر 3 کیلوگرم
  • سایز 1 : برای نوزادان 2 تا 5 کیلوگرم
  • سایز 2: برای نوزادان 3 تا 6 کیلوگرم
  • سایز 3: برای کودکان 5 تا 9 کیلوگرم
  • سایز 4: برای کودکان 9 تا 14 کیلوگرم
  • سایز 4+: برای کودکان 10 تا 15 کیلوگرم
  • سایز 5: برای کودکان 11 تا 16 کیلوگرم
  • سایز 6: برای کودکان 13 تا 18 کیلوگرم
  • سایز 7: برای کودکان با وزن بیشتر از 15 کیلوگرم
  • سایز 8: برای کودکان با وزن بیشتر از 17 کیلوگرم

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.