10 روش فوق العاده جرم گیری و نظافت ماشین ظرفشویی

Descaling and cleaning the dishwasher

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در خانه‌هاست که به شستشوی ظروف کمک می‌کند. با این حال، استفاده مداوم از این دستگاه می‌تواند باعث جمع شدن جرم و رسوبات در داخل آن شود و عملکرد آن را کاهش دهد. به همین دلیل، جرم گیری ماشین ظرفشویی بسیار مهم است تا دستگاه به بهترین نحو عمل کند. در این مقاله، به بررسی روش‌های جرم گیری ماشین ظرفشویی پرداخته خواهد شد.

چرا جرم گیری ماشین ظرفشویی مهم است؟

جرم گیری ماشین ظرفشویی بسیار مهم است زیرا باعث حفظ عملکرد بهینه دستگاه و افزایش عمر مفید آن می‌شود. زمانی که داخل ماشین ظرفشویی جرم و رسوبات جمع می‌شود، می‌تواند باعث مسدود شدن خروجی آب و افزایش فشار آب در داخل دستگاه شود که ممکن است باعث خرابی دستگاه و نیاز به تعمیرات گران قیمت شود.

علاوه بر این، جرم و رسوبات داخل دستگاه می‌توانند باعث ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی ظروف شویی شده شود. همچنین، این رسوبات می‌توانند باعث کاهش کارایی شستشوی ظروف و پاک‌کردن آن‌ها شوند.

به علاوه، جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های خانه باشد. زیرا هنگامی که داخل دستگاه تمیز است، این بهینه‌ترین عملکرد را دارد و این به معنای استفاده کمتر از آب و برق برای شستشو و خشک کردن ظروف است.

بنابراین، جرم گیری ماشین ظرفشویی بسیار مهم است و باید به عنوان یک قسمت از روال شستشوی ظروف در نظر گرفته شود.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

هرچند وقت یک بار باید ظرفشویی را جرم‌گیری کنیم؟

برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه و جلوگیری از جمع شدن جرم و رسوبات در داخل ماشین ظرفشویی، بهتر است دوره جرم گیری را به صورت منظم انجام دهید. به طور کلی، توصیه می‌شود که دستگاه ظرفشویی را حداقل هر ۲ تا ۳ ماه یکبار جرم گیری کنید.

هرچند، بستگی به عوامل مختلفی مانند فرکانس استفاده، سختی آب، نوع مواد شویی استفاده شده و شرایط محیطی دارد. بعضی افراد ممکن است به دلیل شرایط خاصی مانند سختی آب بیشتر در منطقه خود، احتیاج به جرم گیری مکررتر داشته باشند. در این صورت، می‌توانند بر اساس تجربیات خود، بسته به نیاز دستگاه، فرکانس جرم گیری را تنظیم کنند.

همچنین، در صورتی که دستگاه ظرفشویی خود را برای مدتی از کار انداخته‌اید، بهتر است قبل از استفاده دوباره از دستگاه، جرم گیری را انجام دهید تا مطمئن شوید که داخل دستگاه تمیز است و قبل از شستشوی ظروف جدید بهترین عملکرد را دارد.

روش‌های جرم گیری ماشین ظرفشویی

روش‌های مختلفی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته خواهد شد.

استفاده از سدیم کربنات

سدیم کربنات یکی از روش‌های موثر برای جرم گیری ماشین ظرفشویی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک قاشق غذاخوری از سدیم کربنات را در داخل دستگاه پخش کنید و ماشین ظرفشویی را با برنامه شستشوی عادی روشن کنید. پس از اتمام برنامه، داخل دستگاه را با آب شستشوی داغ شستشو دهید.

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز یکی دیگر از روش‌های موثر برای جرم گیری ماشین ظرفشویی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک لیوان از سرکه سفید را در داخل دستگاه پخش کنید و ماشین ظرفشویی را با برنامه شستشوی عادی روشن کنید. پس از اتمام برنامه، داخل دستگاه را با آب شستشوی داغ شستشو دهید.

استفاده از آب اکسیژنه

آب اکسیژنه نیز یکی دیگر از روش‌های موثر برای جرم گیری ماشین ظرفشویی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک لیوان از آب اکسیژنه را در داخل دستگاه پخش کنید و ماشین ظرفشویی را با برنامه شستشوی عادی روشن کنید. پس از اتمام برنامه، داخل دستگاه را با آب شستشوی داغ شستشو دهید.

استفاده از محصولات شیمیایی

محصولات شیمیایی خاصی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات شامل تمیز کننده‌های خاصی هستند که برای پاک کردن داخل دستگاه طراحی شده‌اند. برای استفاده از این محصولات، باید دستورالعمل تولید کننده را به دقت دنبال کنید.

مراحل جرم گیری ماشین ظرفشویی

پاک کردن فیلتر دستگاه

فیلتر دستگاه نقشی مهم در جرم گیری دارد. در واقع، فیلتر دستگاه برای جمع شدن جرم و رسوبات در داخل آن طراحی شده است. بنابراین، پاک کردن فیلتر باعث بهبود عملکرد دستگاه می‌شود. برای پاک کردن فیلتر، می‌توانید آن را از داخل دستگاه خارج کرده و با آب جاری شستشو دهید. همچنین، برای پاک کردن جرم و رسوبات سخت گیری در فیلتر، می‌توانید از محلول خانگی یا محصولات شیمیایی استفاده کنید.

10 great ways to remove scale and clean the dishwasher

پاک کردن شیرآلات و لوله‌های دستگاه

شیرآلات و لوله‌های دستگاه نیز می‌توانند جایگاه مناسبی برای جمع شدن جرم و رسوبات باشند. برای پاک کردن شیرآلات و لوله‌های دستگاه، می‌توانید از محلول خانگی یا محصولات شیمیایی خاصی که برای پاک کردن داخل دستگاه طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

سوالات متداول :

آیا رسوب زدایی و جرم گیری ماشین ظرفشویی ضروری است؟

اگر می خواهید ماشین ظرفشویی را تا حد امکان کارآمد و موثر نگه دارید، رسوب زدایی آن مهم است. 
رسوب آهک در ماشین های ظرفشویی که به طور منظم استفاده می شوند، به سرعت جمع می شود، به خصوص در مناطقی که آب لوله کشی سخت است. 
شما باید به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را رسوب زدایی کنید تا مطمئن شوید که ظروف شما تمیز می شوند.

مشاوره و پشتیبانی!

ما اینجا هستیم تا به هر گونه سوالی که ممکن است در مورد خدمات ما داشته باشید پاسخ دهیم. به ما پیام دهید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

  • پشتیبان پارلاک
    پشتیبان پارلاک
    در دسترس از تا
    WhatsApp

Powered by TWChat

مشاوره محصولات و خرید
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.